۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۵

نتایج نظرسنجی ساخت تلفن همراه برای یک میلیارد کاربر بعدی

ایتنا - چندی پیش نوکیا در وبلاگ رسمی خود در یک نظرسنجی از کاربران خواست تا در ساختن یک تلفن همراه فرضی برای یک میلیارد کاربر بعدی کمک کنند.
نتایج نظرسنجی ساخت تلفن همراه برای یک میلیارد کاربر بعدی


کاربران می‌بایست از میان گزینه‌های موجود، امکاناتی را انتخاب می‌کردند که به عنوان اولین تلفن همراه برای مردم کشورهایی که از لحاظ اقتصادی در حال رشد هستند، مقرون به صرفه و مفید باشد.

به گزارش ایتنا، آنها از میان ۱۰ گزینه، ۴ قابلیت را که برای آنها از همه مهم‌تر است انتخاب کردند .

در اینجا می‌خواهیم ۴ گزینه‌ای که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده‌اند مورد بررسی قرار دهیم. برای راحت‌تر شدن کار و مشاهده نتایج، تصویری از آن در ذیل آمده است.



تقریبا یک‌پنجم آرا را (حدود ۲۰ درصد) دوام طولانی باتری به خود اختصاص داده که به نظر کاربران برای ساختن تلفن همراه برای یک میلیارد کاربر بعدی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

البته چنین نتیجه‌ای زیاد تعجب آور نبود. چون در مناطقی که انرژی الکتریکی قابل اعتماد نیست یا دسترسی به آن کم است، نگه داشتن شارژ باتری بسیار حیاتی است.

دسترسی به اینترنت به عنوان دومین گزینه بیش از ۱۱ درصد از آرا را کسب کرده است. این امر نشان می‌دهد که در این دوره و زمانه دسترسی به اطلاعات و ایجاد ارتباط با دنیا اهمیت زیادی دارد- چیزی که همه آن را امری مسلم می‌دانند.

امکان دادن به یک میلیارد کاربر بعدی برای پیوستن به نت می‌تواند گزینه خوبی باشد تا دسترسی به همه نوع امکاناتی برای آنها میسر شود. اگر چه در بازار امروز، هنوز دسترسی به اطلاعات می‌تواند گران تمام شود و هزینه بالایی داشته باشد.

بنابراین، ارزشش را دارد که اشاره‌ای هم به Ovi Life Tools داشته باشیم. این ابزار با استفاده از پیام رسانی به شیوه ارسال پیام کوتاه و با کمک یک نرم‌افزار کلاینت، بدون متقبل شدن تعرفه‌های انتقال اطلاعات، اطلاعات را به موقع انتقال می‌دهد و تجربه رابط کاربری غنی را میسر می‌سازد.

استحکام بدنه، گزینه بعدی است که تقریبا ۹.۵ درصد از آرا را از آن خود کرده است. داشتن یک تلفن همراه در محیطی که ممکن است گاهی خیلی مهربان و سازگار نباشد، به این معنی است که ممکن است تلفن همراه شما در چنین شرایطی دوام زیادی نداشته باشد.

حالا اگر این تلفن همراه محکم و مقاوم باشد و بتواند در برابر حوادث آسیب‌رسان و ناملایمات مانند دمای بالا و افتادن روی زمین‌های سخت دوام آورد، به این معنی است که لازم نیست کاربران هر چند وقت یک بار تلفن همراهشان را عوض کنند.

قیمت تلفن همراه با داشتن حدود ۸ درصد از آرا گزینه چهارم است. خیلی خوب است که همه این امکانات در یک تلفن همراه وجود داشته باشد. اما اگر مردم قدرت خریدش را نداشته باشند به هیچ نمی‌ارزد.

برای برخی از مردم خریدن تلفن همراه یعنی هزینه کردن چند ماه حقوق حتی برای ارزان‌ترین آنها. به نظر شما اگر این تلفن‌های همراه آن‌قدر ارزان باشند که فشار زیادی به جیب مردم وارد نشود، عالی نخواهد بود؟


پس به نظر می‌رسد گوشی همراهی که برای یک میلیارد کاربر بعدی ساخته می‌شود، دوام باتری و بدنه زیادی دارد، به وسیله آن می‌شود به اینترنت دسترسی پیدا کرد و قیمتش هم ارزان است. امید است این گوشی که برای یک میلیارد کاربر بعدی ساخته می‌شود در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه شود.
کد مطلب: 17523
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام