۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۱

کاخ سفید 30 سال از فناوری روز دنیا عقب است

ایتنا - رییس جمهور آمریکا از نبود گوشی‌های موبایل و ابزار دیجیتالی پیشرفته در کاخ سفید ناراضی است و بر این باور است که کاخ سفید ۳۰ سال از فناوری روز دنیا عقب است.
کاخ سفید 30 سال از فناوری روز دنیا عقب است

به گزارش ایتنا به نقل از فناوران اطلاعات، اوباما که به خونسردی و آرامش معروف است در مراسمي كه به منظور جذب کمک‌های مالی براي حزب دموكرات در در شیکاگو برگزار شد با حالتی برافروخته گفت: ما نمي‌توانیم داخل کاخ سفید از گوشی‌های‌مان استفاده کنیم. چشم‌های‌تان را باز کنید دوستان! من رییس‌جمهور ایالات متحده هستم! پس آن همه دکمه‌های دیجيتالی و نمایشگرهای بزرگ کجا هستند؟ اصلا خبری از آنها نیست. همیشه فکر مي‌کردم با ورود به کاخ سفيدكلي موبایل و ابزار الکترونیکی هیجان‌انگیز در دسترسم خواهد بود. اما مثل اینکه کاخ سفید ۳۰ سال از فناوری روز دنیا عقب است.

اوباما زمانی این صحبت‌ها را به زبان آورد که مراسم تمام شده بود و او خیال مي‌کرد حرف‌های او به جز حاضران به گوش دیگران نمي‌رسد، اما از قضا میکروفن رو‌به‌روی او روشن مانده بود و حرف‌های آقای رییس جمهور به بیرون درز کرد.

باراک اوباما در پاسخ به سوالی در مورد موانع سر راه پیشرفت و نوآوری در فناوری اعلام کرد: وضعیت فناوری اطلاعات در سراسر دولت آمریکا افتضاح است. این وضعیت در پنتاگون، آژانس‌های مختلف و وزارت امنیت داخلی اصلا تعریفی ندارد.

رییس جمهور آمریکا طرفدار گوشی بلک‌بری است و تا به حال در برابر پذیرش آیفون اپل مقاومت کرده است. اوباما علاقه فراوانی به فناوری و ابزارهای الکترونیکی دارد، اما گفته مي‌شود گوشی موبایل او بامدل Blackberry ۸۸۳۰ World Edition سال ۲۰۰۷ وارد بازار شده است. سرویس امنیتی آمریکا برای کاهش خطرات امنیتی، رییس جمهور آمریکا را از به همراه داشتن گوشی موبایل منع مي‌کند. همچنین تمام ایمیل‌های رییس جمهور باید ضبط و پس از مدت معینی در اختیار عموم قرار گیرد.
کد مطلب: 17777
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
شما چرا حرصشو میخورین؟!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام