۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۱

نشانه جدید از مشارکت آمریکا در طراحی استاکس‌ نت

ایتنا - نیویورک تایمز اعلام کرد:مقامات آمریکایی در حمله سایبری استاکس نت دست داشته‌اند و شرکت زیمنس آلمان نیز به آنها اجازه داده تا نقاط ضعف این سیستم‌ها را مورد بررسی قرار داده و شناسایی کنند.
نشانه جدید از مشارکت آمریکا در طراحی استاکس‌ نت

جانشین وزیر دفاع آمریکا طی مصاحبه‌ای آشکارا از پاسخ دادن به سوالی که درباره مشارکت آمریکا در ساخت ویروس استاکس نت مطرح شد سرباز زد.
واکنشی که تحلیلگران آن را نشانه‌ای جدید از حضور آمریکا در این حمله سایبری می‌دانند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، یکی از مقامات ارشد پنتاگون از پاسخ دادن به سوالی درباره مشارکت آمریکا در حمله ویروس استاکس نت به برنامه‌های اتمی ایران سر باز زد و به این شکل آتش ادعاهایی که بر سر احتمال عملیات مشترک آمریکا و اسرائیل برای حمله سایبری به ایران مطرح است را شعله ور‌تر ساخت.

«ویلیام لین» جانشین وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای که برای ساخت


یک فیلم مستند انجام گرفت، دوبار از پاسخ دادن به این سوال که آیا آمریکا در ایجاد حمله سایبری به ایران دست داشته یا خیر، طفره رفته و در پاسخ به بررسی معضلات عمومی برای مهار کردن حملات سایبری پرداخت.

سکوت «لین» در برابر این پرسش را می‌توان به عنوان جدید‌ترین نشانه از دست داشتن وزارت اطلاعات آمریکا در ساخت و فعال کردن ویروس استاکس نت در نظر گرفت.

«نیویورک تایمز» یکی از اولین نشریاتی بود که در گزارشی از مشارکت آمریکا در این حمله سایبری خبر داد و اعلام کرد مقامات آمریکایی در این حمله دست داشته‌اند و شرکت زیمنس آلمان که ساخت سیستم‌های کنترلی صنعتی را به عهده دارد، نیز به آنها اجازه داده تا نقاط ضعف این سیستم‌ها را مورد بررسی قرار داده و شناسایی کنند.

بر اساس گزارش تلگراف، مدارک بیشتر از وجود ردپای آمریکا و اسرائیل در این حمله سایبری توسط متخصصان امنیت شبکه ارائه شده است.
کد مطلب: 18255
نام شما
آدرس ايميل شما


mehratin
feedback
Germany
ما نفهميديم شما خبرهاي سياسي منتشر ميكنيد يا آي تي تكليف ما را با خودتان مشخص كنيد. نيمي از خبرهاي شما سياسي است و هيچ ارتباطي با آي تي ندارد