۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۸
انتخابات هیئت مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه امروز برگزار می‌شود

سرنوشت‌هایی که امروز رقم می‌خورد

ایتنا - انتخابات هیئت مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران امروز از ساعت ۹ تا ۱۵ در محل ساختمان شماره ۲ مجمع توزیعی و خدماتی برگزار می‌شود.
سرنوشت‌هایی که امروز رقم می‌خورد


به گزارش ایتنا به نقل از فناوران، هر چند اطلاع‌رسانی مطلوبی از برگزاری انتخابات اتحادیه نشد ولی بسیاری از کاندیداها امیدوارند آن دسته از فعالان صنف که از برگزاری انتخابات مطلع هستند چند ساعتی وقت بگذارند و با شرکت در این دوره از انتخابات هیئت مدیره اتحادیه و انتخاب افراد صالح سرنوشت خود را رقم زنند.

فخری زارع
-------------


دو انتقاد به انتخابات

کارشناسان انتقادهایی به انتخابات امروز وارد می‌دانند که مهم‌ترین آن زمان کوتاه برگزاری انتخابات است. به گفته آن‌ها ساعت برگزاری انتخابات با توجه به بزرگ بودن استان تهران و مشکل ترافیک بسیار کم است. از این رو فعالان صنف رایانه تقاضای افزایش ساعت انتخابات را کرده‌اند. اما انتقاد دیگر بر نحوه اطلاع‌رسانی انتخابات اتحادیه است. متأسفانه جدا از چند پاساژهای بزرگ رایانه‌ای تهران، سایر فعالان مجتمع‌ها و پاساژهای دیگر که بسیاری از آن‌ها در حومه شهر قرار دارند از برگزاری انتخابات بی‌خبرند.

در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۱ پاساژ رایانه‌ای در سطح استان تهران وجود دارد که تعدادی از فعالان آن جواز کسب ندارند و یا عضو سازمان، اتحادیه یا هیچ نهاد دیگری نیستند به همین دلیل انتظاری از شرکت این افراد در انتخابات وجود ندارد ولی اتحادیه صنف فناوران رایانه هزار و ۷۰۰ عضو دارد که شنیده‌ها حاکی است از این تعداد بسیاری را بی‌خبر از انتخابات گذاشته‌اند و تعدادی دیگر خود را به بی‌خبری زده‌اند و انتخابات را آنقدر مهم نمی‌دانند که در آن شرکت کنند. بر اساس ماده ۹ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی، اتحادیه موظف است انتخابات را برای تمام اعضای خود اطلاع‌رسانی کند اما عضو هیئت مدیره پاساژ پایتخت بر این باور است که اتحادیه صنف فناوران رایانه در این اطلاع‌رسانی کوتاهی کرده است. در غیر این صورت باید مدارک آن را ارایه دهند.

انصراف رسمی برخی کاندیداها

با آنکه اجماع فعالین صنف رایانه به دفعات متعدد اعلام کرده که هفت کاندیدا برای این دوره از انتخابات معرفی کرده است ولی روز گذشته یعنی یک روز مانده به انتخابات سایر کاندیداهای اجماع با حضور در کمیسیون وزارت بازرگانی رسما انصراف خود را اعلام کردند. این افراد عبارتند از مجتبی حیدری، محمد کریم‌زاده، حمید صبوحی، منوچهر زند، محمد سهیلی و مسعود رجب‌زاده. به گفته رضا حیدری، انصراف رسمی این کاندیدا به منظور انسجام و حمایت فعالین صنف رایانه انجام شد. وی می‌گوید: اگر این انصراف به صورت رسمی اعلام نمی‌شد چون برای هر یک از این کاندیداها فضای مستقل انتخاباتی وجود دارد، برخی از آشناها می‌توانستند به آن‌ها رای دهند.

تشکیل ائتلافی جدید

یک روز قبل از انتخابات، شهرام شیرمست، عبدالله نمازی‌فرد، رضا صفدری، محمودرضا کیقبادی، مهدی نوروزی، پیمان کاشانی و ناهید ماهرخی تصمیم گرفتند برای انسجام و حضور چشمگیرتر در انتخابات هیئت مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تشکیل ائتلاف دهند. عبدالله نمازی‌فرد، عضو هیات مدیره فعلی اتحادیه می‌گوید: کاندیداهایی که همفکر بودند به این نتیجه رسیدند که با هم تشکیل گروه دهند. وی با بیان اینکه تنها دو نفر از این افراد عضو هیئت مدیره فعلی اتحادیه هستند، می‌افزاید: این ائتلاف به دور از هرگونه تخریب افکار عمومی فقط به دنبال کار صنفی است.

حاشیه‌های داغ انتخابات

بحث انتخابات روز گذشته در مجتمع‌ها و پاساژهای رایانه‌ای بسیار داغ بود ائتلاف‌ها و کاندیداهای مستقل سعی بر آن داشتند تا با چسباندن آگهی روی تابلو اعلانات یا استندهای تبلیغاتی خود را شاخص‌تر کنند. از طرفی طرفداران کاندیداها نیز در تکاپو بودند تا کاندیدای مورد نظر خود را نسبت به دیگران بیشتر در چشم بیاورند. این رقابت تا جایی پیش رفت که در برخی از پاساژهای رایانه‌ای رقیبان جبهه‌های مخالف از تبلیغات همدیگر ممانعت می‌کردند. عباس نمازی‌فرد، عضو هیئت مدیره پاساژ رضا با گله از برخورد اعضای هیئت مدیره پایتخت می‌گوید: استندهای تبلیغاتی ائتلاف ما از مجتمع پایتخت جمع شده و می‌گویند باید از هیئت مدیره برای تبلیغات اجازه می‌گرفتید. وی می‌افزاید: این‌ها بهانه است، معلوم نیست این رفتار از چه نشایت می‌گیرد. نمازی‌فرد اضافه می‌کند: سعی کرده‌ایم نهادی با موضوع انتخابات برخورد کنیم به همین دلیل به ائتلاف اجماع اجازه داده‌ایم در تمام پاساژها تبلیغات داشته باشد. این در حالی است که آن‌ها از تبلیغات ائتلاف ما جلوگیری کرده‌اند. وی می‌گوید: جالب اینجاست که هیئت مدیره پاساژ ایران حتی اجازه ندادند تبلیغات سایر کاندیداها آنجا پخش شود.

سایت اتحادیه Down شد

یکی دیگر از اتفاقاتی که یک روز قبل از انتخابات رخ داد این بود که سایت اتحادیه صنف فناوران رایانه با مشکل مواجه شد. گویا ترافیک سایت به حدی بوده که پهنای باند جوابگوی آن نبوده است و بازدیدکنندگان هنگام مراجعه به سایت با پیام Band Width Limit Exceeded مواجه می‌شدند.
کد مطلب: 18625
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام