۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۴

نهادینه کردن فرهنگ ICT در مدارس

ایتنا - رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران: نهادینه کردن فرهنگ کاربری ICT باید از مدارس آغاز شود.
نهادینه کردن فرهنگ ICT در مدارس

اگر بخواهیم فرهنگ بکارگیری فناوری اطلاعات را در میان آحاد جامعه نهادینه کنیم، باید این امر را با برنامه ریزی مناسب از سطح مدارس آغاز کرد.

به گزارش ایتنا، مهندس علی حکیم جوادی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمند سازی مدارس، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: باتوجه به مواردی که دراین نمایشگاه عرضه شده است، به نظر می رسد ساز و کار لازم برای ترویج فرهنگ بکارگیری از فناوری اطلاعات فراهم شده است.

وی افزود: هم اکنون این امکان فراهم شده تا کودکان از ابتدای ورود به مدرسه با ابزارهای IT آشنا شده و نحوه استفاده صحیح آن‌ها را آموزش ببینند.

وی خاطر نشان کرد: با طراحی مناسب نرم افزارهای بومی و جذاب برای کودکان و همچنین ارایه آموزش‌های لازم، کودکان می‌توانند از ابزارهایی که فناوری اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد برای کسب علم استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات یکی از برنامه های سازمان فناوری اطلاعات را حمایت از توسعه فناوری اطلاعات دانست و تصریح کرد: در همین راستا و به منظور افزایش سرعت رشد IT در استان‌ها، حمایت‌های خوبی در زمینه های مختلف صورت گرفته است.

وی با بیان این مطلب که استفاده از فناوری اطلاعات زمینه تحول بسیار عظیمی را در زندگی بشر فراهم کرده است، ادامه داد: می‌بایست فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در تمامی آحاد جامعه نهادینه شود تا همه بتوانند از مزایای کاربردی این فناوری استفاده کنند.

وی تأکید کرد: یکی از مواردی که می‌بایست مورد توجه ویژه بخش‌های مختلف قرا گیرد، تولید محتوای مفید وکاربردی برای عرضه در سطح جامعه به کمک ابزارهای فناوری اطلاعات است.

بر اساس این گزارش، بهره برداری از ایمیل بومی راه اندازی شده توسط آموزش و پرورش استان خراسان رضوی توسط مهندس علی حکیم جوادی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات آغاز شد.

این وب‌گاه امکان ارایه ایمیل، به حدود سه میلیون کاربر ایرانی را دارد که بومی بوده و امکانات ویژه ای نظیر پاسخ خودکار به ایمیل نیز در آن طراحی شده است.

همچنین این گزارش حاکی است، مهندس نوری معاون وزیر آموزش و پرورش، امیر حسین محبعلی مدیر کل برنامه ریزی و کنترل برنامه های سازمان فناوری اطلاعات و حسین شکوری مدیر دفتر رئیس سازمان فناوری اطلاعات، علی حکیم جوادی را در این دیدار همراهی کرده‌اند.
کد مطلب: 18748
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام