۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۳

نشست راهبردی مشتریان توسن آغاز به کار کرد

ايتنا - یکی از چالش‌هایی که در این مدت با آن روبرو بودیم بحث واریز یارانه‌های نقدی و برداشت آنها بوده است.
نشست راهبردی مشتریان توسن آغاز به کار کرد


نشست راهبردی مشتریان شرکت توسن با حضور مدیران ارشد سیستم بانکی کشور ساعاتی پیش در هتل همای تهران آغاز به کارکرد.

به گزارش ایتنا از موسسه دیده بان آی تی، درابتدای همایش، آقای حکیمی رئیس اداره نظام پرداخت الکترونیک بانک مرکزی طی سخنانی به گذشته حال و آینده بانکداری الکترونیک کشور اشاره کرد.
حکیمی افزود: حدود ده سال پیش هیئتی از بانک جهانی از بانک‌های ایرانی بازدید کردند ولی در آن زمان هنوز در این بخش پیشرفت‌های قابل توجه رخ نداده بود. اما بعد از بازدید از موسسه اعتباری سامان ارتباط و آشنایی با خدمات و توانمندی‌های شرکت توسن(کیش ویر سابق) به این نتیجه رسیدند که توانمندی‌های مناسبی دراین حوزه در ایران وجود دارد و شاید پیشرفت‌های اخیر ایران خصوصا در سال‌های اخیر در حوزه پرداخت الکترونیک موید خوبی بر این مطلب باشد.

وی در ادامه در خصوص وضعیت حال این صنعت گفت که یکی از چالش‌هایی که در این مدت با آن روبرو بودیم بحث واریز یارانه‌های نقدی و برداشت آنها بوده است که علیرغم اینکه به یکباره ترافیک مبادلات در شبکه بانکی کشور در مدت کوتاهی ۳ یا ۴ برابر شده است بانک‌ها توانسته‌اند مدیریت خوبی در این حوزه داشته باشند.

حکیمی در ادامه به برنامه ۵ ساله توسعه این نظام در کشور پرداخت که در سه محور اصلی در حال پیگیری است.
وی به ارائه توضیحات مبسوطی پیرامون این سه محور پرداخت و افزود: محور اول از این برنامه انسجام زیرساخت‌های شبکه بانکی جهت به حدقل رساندن سرمایه‌گذاری‌های موازی در این بخش در بانک‌ها با هدف این که بانک‌ها از حوزه رقابت در زیر ساخت خارج شده و به رقابت در خدمات روی آورند.
همچنین ایجاد انسجام در شبکه‌های مخابراتی بانک‌ها با هدف به حداقل رساندن قطعی ارتباط دیگر بخش کلیدی این محور خواهد بود.
محور بعدی این برنامه بازتعریف ابزارهای پرداختی است که به صورت ایجاد سیستم‌های پرداخت آفلاین در کشور پیگیری میشود. یعنی آن بخش از پرداخت‌های مشتریان که اهمیت لحظه‌ای ندارند با مجوز خود آنها و در سقف معین توسط بانکها از حساب مشتری برداشته می‌شود.
طرح نماد(ایجاد هویت دیجیتالی) بانکی عنوان محور سوم این برنامه است که با هدف کم کردن فعالیت‌های مجرمانه در نظام بانکی با هدف دور کردن هرچه بیشتر ایران از مناطق پرخطر از لحاظ وقوع جرایم بانکی نظیر پول شویی پیگیری می‌شود.

گفتنی است این مراسم با سخنرانی دکتر فاطمی، مدیرعامل شرکت توسن، مهندس جهانگرد، دکتر اعرابی، دکتر آرام و سایر سخنرانان ادامه یافته و عصر امروز به کار خود پایان خواهد داد.

به زودی خبرهای تکمیلی نیز در این خصوص اعلام می‌گردد.

کد مطلب: 18766
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام