۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۷
توسط رگولاتوري

موارد مشمول محتواي غيرمجاز در سرويس‌هاي ارتباطي مشخص شد

ايتنا - بر اساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تشخيص مصداق‌هاي محتواي غيرمجاز به عهده مراجع ذيصلاح بوده و بر اساس ادعاي اشخاص حقيقي يا حقوقي مي‌تواند به مراجع قضايي ارجاع شود.


در مصوبه ضوابط ناظر بر ميزباني و تبادل محتوا در شبكه هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات مواردي كه در سرويس‌هاي نسل جديد تلفن همراه به عنوان محتواي غيرمجاز محسوب مي‌شوند، مشخص شده است.

به گزارش ایتنا از روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، حسن مهدوي مدير كل دفتر حقوقي اين سازمان با اعلام مطلب فوق گفت: اطلاعات خصوصي اشخاص بدون رضايت آنان، محتواي مشمول قانون حقوق مالكيت، اطلاعات خصوصي كسب و كار اشخاص بويژه در فضاي سايبر مانند حساب‌هاي بانكي، كدهاي كاربري و كلمات عبور، محتواي مستهجن و خلاف شئونات فرهنگ ايراني- اسلامي و يا با محتواي اشاعه، تبليغ و ترويج فحشا، ويروس وبرنامه‌هاي مخرب نرم‌افزاري و يا بازي‌هاي حاوي ويروس و هتك حرمت و حيثيت اشخاص از مواردي است كه در مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به عنوان محتواي غيرمجاز تعيين شده است.

محتواي حاوي مطالب عليه امنيت ملي كشور، ايجاد اختلاف و تفرقه بين اقشار مختلف كشور، تبليغ ضددين مبين اسلام و اديان الهي و يا تشويق مردم به دين‌ستيزي، ترويج، تبليغ و يا آموزش خودكشي، فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي غيرمجاز و استفاده ابزاري براي استهزا، تحقير و يا توهين به قوميت‌ها از ساير مواردي است كه مدير كل حقوقي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از آنها بعنوان محتواي غيرمجاز نام برد.

مهدوي با اشاره به ضابطه‌مند كردن استفاده از خدمات چندرسانه‌اي تصريح كرد: بر اساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تشخيص مصداق‌هاي محتواي غيرمجاز به عهده مراجع ذيصلاح بوده و بر اساس ادعاي اشخاص حقيقي يا حقوقي مي‌تواند به مراجع قضايي ارجاع شود.
کد مطلب: 18936
نام شما
آدرس ايميل شما


1200
feedback
خلاف شئونات فرهنگ ايراني- اسلامي ...
در همین ماده 90 درصد فعالیتهای کاربران ایرانی جای میگیرد .از موزیک و فیلم و عکس تا فیسبوک و گوگل پلاس و....