۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۲

اینترنت لاک‌پشتی

ایتنا - محدودیت خانگی 128Kbps خودش یک مشکل است زیرا در حال حاضر شاهدیم که کشورهایی همچون کره جنوبی در اندیشه پهنای باند 50Mbps هستند و روز به روز به این رقم نزدیک‌تر می‌شوند.
اینترنت لاک‌پشتی
با وجود اینترنتی که سرعتش همچون لاک‌پشت است، نمی‌توان انتظار اقدامات سریع در حوزه فعالیت‌های اینترنتی و تراکنش‌های الکترونیکی را داشت.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، احسان احیایی - کارشناس فن‌آوری اطلاعات - سرعت اینترنت حال حاضر را به مثابه حرکت لاک پشتی دانست و اذعان کرد: اینترنتی که در تمامی کشورها دارای جذابیت است در ایران به گونه‌ایست که کاربر پس از ۱۵ الی ۳۰ دقیقه دچار عصبانیت و بی‌میلی شدید می‌شود.

او ادامه داد: البته این دیدگاه در راستای ارتباطات دایل‌آپ است اما این به این معنی نیست که ارتباطات پرسرعتمان هیچ مشکلی ندارد بلکه محدودیت خانگی 128Kbps خودش یک مشکل است زیرا در حال حاضر شاهدیم که کشورهایی همچون کره جنوبی در اندیشه پهنای باند 50Mbps هستند و روز به روز به این رقم نزدیک‌تر می‌شوند.

این کارشناس فن‌آوری اطلاعات درباره گستردگی استفاده از دایل‌آپ در کشور گفت: زمانی‌که ارتباطات ما دارای همین کیفیت باشند و در دایل‌آپ با سرعت پایین نیز دارای اختلالات بی‌شمار باشیم، مسلماً کاربر هیچ رغبتی برای هزینه‌کرد بیش‌تر و استفاده از خطوط پرسرعت ندارد و بر اساس ذهنی‌ات خودش گمان می‌کند که پولش را دور ریخته است و به همین منظور در شرایط استثنایی نیز ترجیح می‌دهد کار خودش را با کافی‌نت‌ها به سرانجام برساند.

او افزود: البته نباید این موضوع را نیز فراموش کنیم که نبود محتوای فارسی مورد نیاز برروی این شبکه، بیشتر استفاده از آن را در ایران به صورت سرگرمی تبدیل کرده است.

این کارشناس فن‌آوری اطلاعات در پایان گفت: امیدواریم که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و یا همان اینترانت داخلی بتوانیم زمینه را برای رشد استفاده از اینترنت فراهم کنیم و بستر فرهنگ سازی را نیز برای همگانی شدن آن به وجود آوریم.
کد مطلب: 19138
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اخه چرا جوسازی می کنی؟
اینترنت به این خوبی کی تاحالا دیده؟
ناشکری بسه
برو ایمیلت رو چک بکن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام