۲
۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۸
رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران

موتور جست‌وجوي ملي هنوز بي‌نام است

ايتنا - حكيم جوادي: هنوز نام‌گذاري خاصي براي آن نداشتيم و فعلا برروي بحث فني كار مي‌كنيم، ولي شايد يكي از راه‌هاي انتخاب نام ايجاد همه‌پرسي باشد.


رييس سازمان فناوري اطلاعات گفت: نمونه‌هاي پايلوت پروژه موتور جست‌وجوي ملي آماده است و اميدواريم اولين پايلوت آن تا آخر امسال فعال شود.

علي حكيم‌جوادي در گفت‌وگو با ايسنا، با تأكيد بر ضرورت داشتن موتور جست‌وجوي ملي، اظهار كرد: كار موتور جست‌وجو آغاز شده اما بايد دانست كار برخي پروژه‌ها پايان‌ناپذير است و به عنواني هميشه زنده‌اند و نمي‌توانيم بگوييم امروز كارشان به اتمام رسيد و موتور جست‌وجو هم از همين قبيل موضوعات است.

وي گفت: هرچند امروز موتور جست‌وجو را داريم و تا حدودي به آن رسيده‌ايم ولي بايد ديد آيا اين موتور جست‌وجو مي‌تواند با ۱۲۰ يا ۱۳۰ موتور جست‌وجوي مطرح دنيا رقابت كند؟ اين موضوعي است كه همكاران ما با مراكز تحقيقاتي داخل كشور در حال انجام كار برروي آن هستند و خوشبختانه به نتايج خوبي هم رسيده‌اند.

او در باره نام اين موتور جست‌وجو هم گفت: هنوز نام‌گذاري خاصي براي آن نداشتيم و فعلا برروي بحث فني كار مي‌كنيم، ولي شايد يكي از راه‌هاي انتخاب نام ايجاد همه‌پرسي باشد.

کد مطلب: 19227
نام شما
آدرس ايميل شما


مسعود
feedback
United States
این موتور جست و جوی ملی ایمیل ملی و اینترنت ملی و ... انقدر برام بی اهمیت هستند که هیچ وقت حاظر نشدم روی اینجور لینک ها کلیک کنم
Ra
feedback
آخه مگه ایران رو بکبن اینترنت یا دیتا سنتر داره که میخواد موتور جستجو تولید کنه آ قا ما که گو شامون دراز نیست ان ابر رایانه ها به درد پیدا کردن گوگل یا بینگ نمی خوره اگه تا از انها برای جستجو استفاده شه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام