۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۷

رئیس آیکان از سمت خود استعفا می‌کند

ایتنا – اعلام خبر کناره‌گیری آقای راد بک استرام می‌تواند به بروز کشمکش‌های بین‌المللی بر سر مدیریت آیکان و فضای مجازی منجر شود.
راد بک استرام، مدیر اجرایی و رئیس آیکان
راد بک استرام، مدیر اجرایی و رئیس آیکان


راد بک استرام (Rod Beckstrom) مدیر اجرایی و رئیس سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی موسوم به آیکان (ICANN)، قصد دارد در ماه ژوئن آینده از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش ایتنا به نقل از نیویورک تایمز، وی قصد دارد پس از اتمام قرارداد سه ساله‌اش، این سمت را واگذار نماید.

این در حالی است که چندی پیش آیکان در یک تصمیم مهم و جنجالی، به رفع محدودیت پسوند در ایجاد آدرس‌های اینترنتی و شکسته شدن موانع زبانی در تصویب نام دامنه‌های جدید رای دارد.

موضوعی که از آن عنوان یک تحول تاریخی برای اینترنت نام برده می‌شود.

در آن زمان بک استرام با مهم خواندن این رویداد، گفت هیچ کس نمی‌تواند به درستی پیش‌بینی کند این تصمیم تاریخی ما را به کجا خواهد برد.

به نظر می‌رسد برخی دولتمردان، مالکان برندهای معتبر و مدیران سازمان‌ها، به این قانون جدید معترض هستند و نسبت به آن انتقاد دارند.

شاید دلیل اصلی قصد بک استرام برای کنار گذاشتن مدیریت آیکان، همین امر باشد.

بر اساس این گزارش، وی که خبر استعفای خود را از طریق توییتر اعلام کرده است، از پیشرفت‌هایی که آیکان در دوران مدیریت وی به دست آورده به شدت ابراز خرسندی کرد.

او گفت ما فقط طی دو سال این سازمان را به سطح جدیدی از حرفه‌ای‌گرایی و بهره‌وری رساندیم و آن را به یک سازمان چندملیتی تبدیل نمودیم که پس از من هم به جامعه جهانی سرویس‌دهی خواهد کرد.

صاحبنظران معتقدند اعلام خبر کناره‌گیری آقای بک استرام می‌تواند به بروز کشمکش‌های بین‌المللی بر سر مدیریت آیکان و کنترل فضای مجازی منجر شود.

برخی کشورها از جمله روسیه و چین، مایلند کنترل بیشتری بر اینترنت اعمال شود.

آنها برای این سازوکار ایجاد سازمانی همچون اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) را که وابسته به سازمان ملل متحد است، پیشنهاد می‌کنند.
کد مطلب: 19248
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام