۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۵

ضریب نفوذ اینترنت در ایران 3/73 میلیون نفری 4/11 درصد است

ايتنا - این سامانه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت را با احتساب ۲ میلیون ۱۲۹ هزار و ۹۳۲ مشترک و یک میلیون و ۹۴۲ هزار و ۷۷۱ کاربر اینترنت پرسرعت در کشور، عدد ۶/۲ درصد عنوان کرده است.


سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، وابسته به مرکز متما در سازمان فناوری اطلاعات ایران در گزارش خود با احتساب ۸ میلیون کاربر و ۹ میلیون مشترک اینترنت در کشور، ضریب نفوذ اینترنت ایران را ۴/۱۱ درصد اعلام کرده است.

به گزارش ایتنا از فناوران، آخرین وضعیت‌ و آمار رسمی ضریب نفوذ اینترنت در کشور، به صورت به‌روز و آنلاین، در «سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت» که توسط مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت وابسته به سازمان فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی شده است، ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش، این سامانه همواره به صورت آنلاین وضعیت جاری ضریب نفوذ اینترنت در کشور را به تفکیک استان‌ها و بر مبنای روش‌‌های دسترسی اینترنت پر سرعت، اینترنت تلفنی، اینترنت وایمکس، اینترنت تلفن همراه و اینترنت فیبر ارایه می‌دهد و تعداد کاربران را معیار تعیین ضریب نفوذ قرار داده است.

بنا بر این گزارش در حالی که این سامانه میان مشترکان و کاربران اینترنت تمایز قایل شده، آمار و ارقام فعلی ثبت شده در این سامانه برای سال ۹۰ حکایت از ۹ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۵۴۰ مشترک اینترنت و ۸ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۲ کاربر اینترنت، در ایران ۷۳ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۶۶۱ نفری دارد و با این ارقام هم‌اکنون ضریب نفوذ اینترنت کشور را براساس کل اتصالات ۴/۱۱ درصد اعلام می‌کند.

همچنین این سامانه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت را با احتساب ۲ میلیون ۱۲۹ هزار و ۹۳۲ مشترک و یک میلیون و ۹۴۲ هزار و ۷۷۱ کاربر اینترنت پرسرعت در کشور، عدد ۶/۲ درصد عنوان کرده است.
طبق آمار این سامانه، در شاخص دسترسی اینترنت تلفنی (Dial up) با یک میلیون و ۴۹۷ هزار و ۸۸۷ مشترک و ۴۳۳ هزار و ۲۴۱ کاربر، ضریب نفوذ اینترنت تلفنی به عدد ( ۶/۰ درصد) رسیده است.

بنابر اين گزارش سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت، همچنین ضریب نفوذ اینترنت را با روش دسترسی وایمکس با ۲۲۸ هزار و ۴۶۶ مشترک و ۶۲۳ هزار و ۷۴۶ کاربر، حدود ۹/۰ درصد اعلام می‌کند.
همچنین بنا بر اعلام این سامانه، حدود یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۵۳۲ نفر در کشور مشترک اینترنت تلفن همراه و حدود یک میلیون و ۱۶۷هزار و ۵۳۲ کاربر اینترنت تلفن همراه هستند که به این ترتیب ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه ۶/۱ درصد است.

بر اساس این گزارش، این سامانه ضریب نفوذ اینترنت در کشور را بر اساس روش دسترسی فیبر، با ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۷۲۳ مشترک و همان تعداد کاربر، حدود ۸/۵ درصد عنوان کرده است.
علاوه بر این، این سامانه، با معرفی استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، آذربایجان غربی و گیلان به عنوان پنج استان نخست در ضریب نفوذ اینترنت، به ترتیب استان‌های تهران با ضریب نفوذ (۳/۴۶ درصد)، اردبیل (۳۲ درصد)، اصفهان (۵/۲۸ درصد)، آذربایجان غربی (۲/۱۶درصد) و گیلان(۶/۱۱ درصد) را به عنوان استان‌های با بیشترین میزان ضریب نفوذ اینترنت معرفی کرده است.

بنا بر این گزارش، همچنین در گزارش "سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت" قابل مشاهده است که به غیر از پنج استان ذکر شده، ضریب نفوذ اینترنت در ۲۶ استان کشور کمتر از ۱۰ درصد است.
کد مطلب: 19265
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام