۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۵

گاندی، شخصیت مورد علاقه استیو جابز

ایتنا – مدیر شرکت اپل، به ماهاتما گاندی رهبر هند نوین علاقه زیادی داشته است.
گاندی، شخصیت مورد علاقه استیو جابز


با گذشت چند روز از انتشار خبر درگذشت استیو جابز مدیر شرکت اپل، سایت‌های خبری و تحلیلی مشغول بررسی زندگینامه این شخصیت تاثیرگذار جهانی هستند.

استیو جابز که در زمره یکی از خلاق‌ترین افراد در حوزه فناوری اطلاعات، کارآفرینی و سودآفرینی تجاری به شمار می‌رود، نظر کاملاً مثبتی نسبت به ماهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها و پدر هند نوین داشته است.

گاندی به دلیل مبارزات مسالمت‌آمیز خود شهره عام و خاص است و از دید آقای جابز، وی انسان مبتکری بود که روش اخلاقی مبارزه را به جهانیان آموخت.

به گزارش ایتنا به نقل از DNAindia، مجله تایمز در سال ۱۹۹۹ در مصاحبه با آقای جابز، نظر وی را درباره ابرمرد قرن ۲۱ جویا شد.

مدیر اپل، ماهاتما گاندی را برگزید و برای انتخاب خود چنین دلیل آورد: گاندی راه خروج از محدوده ویرانگر طبیعت انسانی را به ما نشان داد.

جابز در همان مصاحبه با ستایش از خردمندی گاندی، گفت وی نشان داد که ما می‌توانیم به جای استفاده از اعمال زور، با اصول اخلاقی به تغییر و عدالت برسیم.

مدیر اپل که همانند شخصیت محبوب هندی‌اش از عنیک گرد استفاده می‌کرده است، در کمپین تبلیغاتی خود با عنوان متفاوت بیاندیش (Think Different) نیز از تصویر «باپو» بهره گرفته است.

باپو در زبان گجراتی به معنای پدر است.

مردم هند از فرط علاقه و محبتی که به گاندی داشتند، این لقب را به وی دادند.

جابز در این خصوص گفته بود: «متفاوت بیاندیش» بزرگداشت روح اپل است که در آن، انسان‌هایی خلاق و با شور و اشتیاق بسیار می‌توانند جهان را برای بهتر شدن تغییر دهند.

اکنون و پس از سال‌ها به نظر می‌رسد پیش‌بینی آقای استیو جابز کاملاً درست از آب درآمده است.
 
کد مطلب: 19882
نام شما
آدرس ايميل شما


behzad
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام:
مطلب راجع به جابز و گاندي است ولي عكس جابز و ماندلا را درج كرده ايد، لطفا عكس اصلاح شود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام