۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۶

UTM، مدیری ارزان برای سازمان‌های بزرگ

ایتنا - تحقیقات نشان داده UTM‌ها مورد پسند مدیران شبکه قرار گرفته‌اند، چرا که هم امکان نصب آسان در شبکه را دارند و هم به راحتی به عنوان یک سیستم دفاعی ایده‌آل جهت واکنش سریع و بلادرنگ به هرگونه تهدید شبکه‌ای بکار می‌روند.
UTM، مدیری ارزان برای سازمان‌های بزرگ


چند سالی است محصولاتی امنیتی با عنوان UTM از سوی شرکت‌های امنیتی به بازار عرضه می‌شود. اصطلاح UTM مختصر شده عبارت Unified Threat Management به معنای مدیریت یکپارچه تهدیدات است.

به گزارش ایتنا، یک UTM مجموعه‌ای کامل و جامع از تمامی راهکارهای امنیتی که مورد نیاز یک سازمان یا مجموعه است را شامل می‌شود. از جمله این راه‌کارها می‌توان به دیوار آتش، ایجاد شبکه خصوصی مجازی، ضدویروس، ضدهرزنامه، ضد جاسوس افزار، ضد برنامه‌های کلاهبرداری اشاره کرد. علاوه بر این راه‌کارها، UTM‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های معتبری همچون سایبروم امکانات دیگری چون شناسایی و جلوگیری از نفوذگران، فیلترینگ محتوی و مدیریت پهنای باند را نیز دارا می‌باشد.

با توجه به گوناگونی و تنوع ابزارهای امنیت اطلاعات و شبکه، یکی از دلایل پیشنهاد نصب UTM در شبکه‌ها مقرون به صرفه بودن آن از لحاظ اقتصادی و کم بودن هزینه‌های نصب و نگهداری سیستم است که ضمن بالا بردن بهره‌وری شبکه، امکان کنترل متمرکز و ایجاد محیط امن و سالم در شبکه را نیز فراهم می‌آورد.و علاوه بر اینکه به مدیر شبکه امکان برقراری دیوار آتشین و کنترل ویروس‌ها و هرزنامه‌ها را می‌دهد، به ایشان توانایی بالایی در گزارش گیری و ارائه گزارشات متنوع را نیز می‌دهد.

تحقیقات نشان داده UTM‌ها مورد پسند مدیران شبکه قرار گرفته‌اند، چرا که هم امکان نصب آسان در شبکه را دارند و هم به راحتی به عنوان یک سیستم دفاعی ایده‌آل جهت واکنش سریع و بلادرنگ به هرگونه تهدید شبکه‌ای بکار می‌روند.

امروزه کارشناسان نه تنها استفاده از UTM‌ها را برای ادارات و مؤسسات بزرگ ضروری می‌دانند، بلکه با گسترش استفاده از اینترنت و حجم اطلاعات مبادله شده بین کاربران و اهمیت حفظ برخی اطلاعات شخصی، حتی کاربران خانگی و استفاده کنندگان از سیستم‌های شخصی هم برای حفظ امنیت داده‌های خود می‌توانند از چنین ابزارهایی استفاده نمایند. البته سایبروم در حال حاضر استفاده از UTM‌ها را به شرکت‌های متوسط و کوچک هم پیشنهاد می‌کند و حتی برای این کاربران محصولات ویژه‌ای تهیه کرده است.

سایبروم معتقد است، با ارائه این دستگاه‌ها شکاف بزرگ میان شرکت‌های متوسط و بسیار بزرگ را پر خواهد کرد و شرکت‌های متوسط نیاز ندارند تا برای به‌دست آوردن راه‌کارهای امنیتی هزینه بسیار بالایی بپردازند، بلکه با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانند با هزینه منطقی به کارایی و سرعت مناسب برسند.

گفتنی است بر روی محصولات شرکت سایبروم در سطح کاربران حرفه‌ای و گسترده، راه‌کارهای امنیتی متنوعی مانند معماری امنیتی توسعه‌پذیر، ابزارها و میان ابزارهای مدیریت لایه هفت، پشتیبانی از نسل‌های جدید ارتباطی مانند 3G و WWAN، پشتیبانی از پروتکل‌های امنیتی HTTPS و SSL، ابزارهای مدیریت و کنترل و ذخیره پیغام‌های فوری، بهره‌گیری از رابط‌های کاربری گرافیکی جدید و پشتیبانی از IPV6 ارائه می‌دهد.

مدیریت ترافیک و تسهیم و تقسیم آن میان کاربران و سرویس‌های مختلف، کنترل و فیلترینگ ترافیک شبکه و اینترنت، مدیریت ارتباطات چندگانه از دیگر سرویس‌هایی هستند که روی دستگاه‌های سایبروم استفاده می‌شوند. سایبروم تمام این امکانات را در کنار فایروال، ضدویروس، ضدهرزنامه، ضدجاسوس افزار، سیستم‌های کشف تهدیدات (IDS) و امنیت شبکه‌های بی‌سیم به‌طور یکپارچه روی دستگاه‌های UTM ارائه می‌کند. نکته مهم همکاری سایبروم با شرکت امنیتی کسپرسکی است که این رابطه می‌توان اطمینان خاطر زیادی را برای کاربران فراهم نماید.
کد مطلب: 19919
نام شما
آدرس ايميل شما