۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۹
Asus P8Z68/Gen3 Series

نسل‌های سومی اسوس!

ایتنا - برای پشتیبانی از رابط PCI-E نسل سه اسوس تغییراتی در IC‌های کنترل‌کننده رابط PCI-E ایجاد کرد تا واقعاً رابط‌ها با وجود پردازنده‌های جدید اینتل و کارت‌گرافیک PCI-E نسخه سه در حداکثر پهنای باند کار کنند و نه به صورت نرم‌افزاری این حالت شبیه‌سازی شود!
نسل‌های سومی اسوس!

مدتی است خبر های مبنی بر عرضه نسل جدید PCI-E 3.0 و استفاده آن در برخی از مادربردها به گوش می‌رسد.

به گزارش ایتنا، در صورتی که به تازگی کمپانی اینتل از عرضه نسخه کامل این فناوری صحبت به عمل می‌آورد،بسیار از مادربردها از این فناوری به صورت کامل پشتیبانی نمی‌نمایند و تنها با روش به روز رسانی BIOS و در واقع به صورت نرم افزاری می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند!!

مدتی است بازار اخبار عرضه کارت‌های گرافیک نسل بعد ATI و NVIDIA گرم است و همه دوستداران پردازش تصویر منتظر هستند که این محصولات ارائه شود.

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سری از کارت‌ها که باعث بهبود کارایی آن‌ها در مقایسه با محصولات نسل قبل خواهد شد و بسیاری به آن تایید دارند استفاده از رابط PCI-E نسل سه است.

خوب اما در این میان دو موضوع مهم وجود دارد چون از مدتی پیش دیگر کنترلرهای PCI-E در چیپ‌ست تعبیه نمی‌شود و این وظیفه برعهده پردازنده است و دوم این که چگونه مادربرد از این نسل رابط PCI-E و پردازنده‌هایی که به این کنترل مجهز هستند، پشتیبانی کند.

خب این دو سئوال دقیقاً مواردی بود که اسوس را به این فکر انداخت که نسخه جدید مادربردهای خود را با قابلیت پشتیبانی از این نوع رابط و پردازنده‌های نسل آینده اینتل ارائه کند.

برای پشتیبانی از رابط PCI-E نسل سه اسوس تغییراتی در IC‌های کنترل‌کننده رابط PCI-E ایجاد کرد تا واقعاً رابط‌ها با وجود پردازنده‌های جدید اینتل و کارت‌گرافیک PCI-E نسخه سه در حداکثر پهنای باند کار کنند و نه به صورت نرم‌افزاری این حالت شبیه‌سازی شود!

علاوه بر این اسوس با به‌روزرسانی بایوس‌های مادربردهای خود این امکان را بوجود آورد که بتوان پردازنده نسل آینده اینتل با نام IVY Bridge را که بر اساس فناوری ۲۲ نانومتر طراحی می‌شوند و دارای کنترل مجتمع PCI-E نسخه سه هستند را روی مادربردهای جدید نصب کرد.

البته باید این موضوع را هم بگوییم که در اصل اسوس با یک به‌روزرسانی هوشمندانه توانست امکان پشتیبانی از رابط PCI-E نسخه سه با پهنای باندی برابر با ۳۲ گیگابایت در ثانیه و پردازنده ۲۲ نانومتری را در اختیار شما قرار دهد.
کد مطلب: 19966
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام