۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۷

امکان استفاده از رایانه‌های لوحی برای نابینایان

ایتنا - نابینایان می‌توانند به جای استفاده از صفحه‌کلیدهای سخت‌افزاری یا دستگاه‌های مکانیکی مخصوص نوشتن خط بریل، به صورت مستقیم از نمایشگرهای لمسی کمک بگیرند و با قرار دادن انگشتان خود روی شیشه نمایشگر تایپ کنند.
امکان استفاده از رایانه‌های لوحی برای نابینایان

گروهی از دانشمندان آمریکایی موفق به کشف روش جدیدی برای افراد مبتلا به اختلالات بینایی شده‌اند که بر اساس آن می‌توان از سیستم لمسی رایانه‌های لوحی مانند iPad به عنوان صفحه‌کلید خط بریل استفاده کرد.


به گزارش ایتنا به نقل از فارس، دانشمندان از مدت‌ها قبل تلاش‌های فراوانی را در این زمینه انجام داده بودند تا بتوانند امکان استفاده از فناوری‌های نوین برای نابینایان را فراهم کنند.

اما در بررسی‌های جدید محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که نابینایان می‌توانند به جای استفاده از صفحه‌کلیدهای سخت‌افزاری یا دستگاه‌های مکانیکی مخصوص نوشتن خط بریل، به صورت مستقیم از نمایشگرهای لمسی کمک بگیرند و با قرار دادن انگشتان خود روی شیشه نمایشگر تایپ کنند.

«سوهان دارماراجا» یکی از محققان این پروژه در دانشگاه استنفورد در این خصوص توضیح داد: «به جای آنکه از نوک انگشتان برای پیدا کردن حروف کمک بگیریم، ما دکمه‌هایی طراحی کرده‌ایم که می‌توانند انگشتان را پیدا کنند».

کاربران در این فناوری جدی هشت انگشت خود را روی نمایشگر رایانه لوحی قرار می‌دهند و بر اساس محل قرارگیری انگشتان، کلیدها زیر آن‌ها ظاهر می‌شوند. در این حالت فرد نابینا کلید مربوط به هر یک از انگشتان خود را می‌داند و با فشار دادن آن کلمات مورد نظر خود را تایپ می‌کند.
کد مطلب: 19993
نام شما
آدرس ايميل شما