۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۷

سامانه الكترونيكي مشتركين مخابرات استان تهران در تلكام ۲۰۱۱

ایتنا - این سرویس راحت ترین راه برای پرداخت قبوض و صرفه جویی در هزینه رفت و آمد شهری و زمـان است.


سرویس ۱۸۱۸ یکی از سرویس های ارائه شده توسط شرکت مخابرات استان تهران است که در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۱ خدمات این سرویس ارائه می شود، از آنجایی که همواره یکی از مهم‌ترین علل تردد مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی و بانک‌ها، دریافت فهرست مکالمات، صورتحساب، قبوض المثنی و نیز پرداخت وجوه قبوض بوده است، از سال ۸۴ سرویس پیام رسان (۱۸۱۸) راه اندازی شد که با استفاده از آن، مشترکان می‌توانند علاوه بر پرداخت غیرحضوری هزینه قبوض، از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به صورت نمابر آگاه شوند.

به گزارش ایتنا از ستاد خبري دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنايع مخابراتي و اطلاع‌رساني (ايران تلكام ۲۰۱۱) پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران، ارایه سرویس های ارزش افزوده به مشترکان در دستور کار مسوولان قرار گرفت و اکنون شرکت مخابرات ایران و شرکت های زیر مجموعه سرویس های نوینی را برای عرضه آماده راه اندازی یا افتتاح کرده اند.

این سرویس راحت ترین راه برای پرداخت قبوض و صرفه جویی در هزینه رفت و آمد شهری و زمـان است.
دیگر نیازی نیست که در بانک ها در صف های طولانی انتظار بکشید.در منزل با تلفن ۱۸۱۸ می توانید این کار را یک دقیقه انجام دهید.

این سرویس امکان پرداخت صورتحساب برای دارندگان کارتهای شبکه شتاب، با ارایه رمز دوم کارت و بدون نیاز به قبض و اعلام عدم بدهی مشترک بلافاصله پس از پرداخت توسط وی ، پخش صوتی اطلاعات مندرج بر روی صورتحساب.، پخش صوتی ریزمکالمات بین شهری، و تماسهای انجام شده از تلفن ثابت به همراه و ارسال ریزمکالمات میان دوره و آخرین دوره مشترک به نمابر وی را می دهد.

همچنین شما می توانید در تماس با شماره ۱۸۱۸، کارکرد میان دوره علی الحساب مشترک و صورتحساب آخرین دوره و نیز دوره های قبل (تا ۶ دوره) خود را دریافت کنید.

چگونه با ۱۸۱۸ قبض پرداخت کنیم؟
مرحله نخست تماس با ۱۸۱۸ است.طبق پیام سیستم، باید شماره تلفن خود را وارد کرده و کلید مربع (#) را فشار دهید. در این مرحله شماره، توسط سیستم ۱۸۱۸، تکرار و نهایتاً تأیید می‌شود، درصورت تأیید شماره وارد شده، مبلغ بدهی شما اعلام می‌شود.

در ادامه اعلام می‌شود که برای پرداخت صورتحساب، عدد (۱) و برای دریافت ریزمکالمات، و سایر خدمات، عدد (۲) شماره گیری شود. برای پرداخت صورتحساب قبض، پس از شماره گیری عدد (۱) که در پیام اعلام شده بود، مراحل زیر طی می شود:

باید شماره درج شده بر روی کارت شتاب (شماره ۱۶ رقمی) را وارد کرده و سپس کلید مربع(# )را فشار دهید. سیستم، از شما رمز دوم را درخواست می‌کند. برای دریافت رمز دوم باید به یکی از عابر بانک های بانک صادر کننده کارت شتاب خود مراجعه و در قسمت تغییر رمز، رمز اینترنتی یا دوم خود را دریافت کنید.رمز دوم اعلام می‌کند که شما قبض را پرداخت کرده‌اید.

پس از پرداخت، شماره رهگیری به مشترک اعلام می‌شود که در صورت اعلام بدهی یا هرگونه مشکل در دوره های بعدی، میتوان با استفاده از این شماره، موضوع را پیگیری کرد. 
 
کد مطلب: 20197
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام