۲
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۱

آزمایش سیم‌کارت‌های نسل سوم توسط خبرنگاران

ایتنا- پیش از واگذاری سیم‌کارت‌های این اپراتور به صورت تجاری، خبرنگاران حوزه ارتباطات نسبت به تست سرویس‌های پایه این سیم‌کارت‌ها اقدام کردند تا ابهامات موجود در راه اندازی این شبکه تا حدودی برطرف شود.


خبرنگاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در شرکت تامین تله‌کام، وضعیت کیفی سیم‌کارت‌های نسل سوم که قرار است توسط این اپراتور به بازار عرضه شود را آزمایش کردند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، برند اولین اپراتور ارائه دهنده سرویس موبایل نسل سوم با نام تجاری رایتل ۳۰ آبان ماه رونمایی شد که بر این اساس و پیش از واگذاری سیم‌کارت‌های این اپراتور به صورت تجاری، خبرنگاران حوزه ارتباطات نسبت به تست سرویس‌های پایه این سیم‌کارت‌ها اقدام کردند تا ابهامات موجود در راه اندازی این شبکه تا حدودی برطرف شود.
نسل سوم تلفن همراه علاوه بر سرویس‌های چندرسانه‌ای و مکالمه تصویری، اینترنت پرسرعت را نیز از طریق موبایل برای کاربران مهیا می‌کند.

شبکه نسل سوم موبایل با تقسیم خبرنگاران به دو گروه در دو نقطه از تهران مورد آزمایش قرار گرفت و خبرنگاران از نزدیک با عملکرد شبکه 3G برای مکالمات تصویری – ویدئو کال -، اینترنت پرسرعت و ارسال مالتی مدیا - صدا و تصویر- آشنا شدند.

شبکه اپراتور سوم که به گفته مسئولان آن هم اکنون در تهران و کرج راه اندازی شده و عرضه عمومی سیم‌کارت‌های آن نیز در نیمه اول آذرماه انجام می‌شود، در زمینه کیفیت تصویر و صدا در مکالمه تصویری دارای برخی قطع و وصلی‌هایی بود که در برخی موارد باعث می‌شد انتقال صدا و تصویر با کمی تأخیر انجام شود؛ با این حال مسئولان فنی این شبکه دلیل این تأخیر را ساختمان‌های بلند اطراف و دیوارهای بتونی عنوان کردند.

دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق سیم‌کارت‌های نسل سوم اپراتور تامین تله کام، تقریباً بدون مشکل و با سرعت بالا ممکن شد اما باید مشخص شود این اپراتور بر اساس مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اینترنت را با چه سرعتی می‌تواند در اختیار مشترکان عمومی قرار دهد.

استفاده از سرویس MMS سیم‌کارت‌های نسل سوم نیز مورد تست قرار گرفت و تصاویر با حجم متوسط با سرعت قابل قبولی مبادله شد.

کارشناسان معتقدند تا زمانی که این اپراتور جزییات پوشش جمعیتی و شهری و نیز تعداد آنتن‌های BTS نصب شده را اعلام نکند، نمی‌توان اظهارنظر کاملی در مورد کیفیت این شبکه ارائه کرد و تست کیفیت این شبکه تنها در دو نقطه و با تعداد محدود کاربر آن‌چنان که باید نمی‌تواند قابل استناد باشد.

اپراتور سوم موبایل که وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی - شستا- است، اردیبهشت ماه سال ۸۹ موفق شد بدون سرمایه گذاری خارجی، پروانه بهره برداری از سومین شبکه موبایل در ایران را از آن خود کند که پس از زمان لازم‌الاجرا شدن پروانه، ۹ ماه فرصت داشت که بهره برداری تجاری از این شبکه را آغاز کند.

هم اکنون و بر اساس اعلام تامین تله کام، شبکه اپراتور سوم تلفن همراه بعد از ۶ ماه تأخیر از زمان بهره برداری در کرج راه اندازی اولیه شده و مسئولان این اپراتور عرضه سیم‌کارت‌های عمومی این اپراتور را در نیمه اول آذرماه وعده داده‌اند.
کد مطلب: 20286
نام شما
آدرس ايميل شما


love speed
feedback
Europe
واقعا که مسخرست.دلمون خوشه الان 3G داریم. باید واسه سرعتش مجوز بگیری.فک نکنم به کاربران عادی بشتراز 128 بدن باید بره با کارت دانشجویی و استادی ... بدبختی بیاره که... مجوز بشتر از اون بدن.
رامین
feedback
همچنان سایت اینترنتی این اپراتور دار خواب زمستانی هست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام