کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به گفته وزير ارتباطات

ايران کم‌ترين آسيب را از حملات سايبري متحمل شد

خبرگزاری ايسنا , 5 آذر 1390 ساعت 13:02

ايتنا - تقي‌پور: جهان اعتراف كرد كه ايران ششمين كشور داراي توانمندي مقابله با اينگونه حملات است.




وزير ارتباطات گفت: قدرت جهاني پس از انجام انواع حملات سايبري به سيستم‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي ايران اعتراف كرد كه ايران ششمين كشور داراي توانمندي مقابله با اينگونه حملات است.

به گزارش ايتنا از خبرگزاري دانشجويان ايران، رضا تقي‌پور اظهار كرد: كشور ما در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات كمترين آسيب را از ناحيه حملات سايبري و ويروس‌ها متحمل شده كه اين امر نشان دهنده پيشرفت‌هايي است كه در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات انجام شده است.

وي گفت: دولت به توسعه شبكه اطلاعات اهتمام ويژه دارد و در برنامه پنجم توسعه نيز بحث شبكه ملي اطلاعات كه ويژگي اصلي آن پهناي باند زياد و تعميم آن به كل كشور است، مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي اظهاركرد: امنيت اطلاعات به موازات پيشرفت فناوري ارتباطات و اطلاعات بايد مورد توجه قرار گيرد و در اين راستا از سوي دولت تكاليفي به دستگاه‌هاي اجرايي براي افزايش امنيت سايبري ابلاغ شده است.

تقي‌پور ادامه داد: از سال ۸۸، لزوم ايجاد سيستم‌هاي يكپارچه امنيتي به دستگاه‌هاي مختلف كشور ابلاغ شد و امسال مميزي اين سامانه‌ها را شروع مي‌كنيم.

وي گفت: امروز فضاي كار در حوزه فناوري اطلاعات در ميان مسئولان، مديران و متخصصان بسيار مثبت بوده و دولت نيز پيرو سياست عدم تصدي‌گري در تلاش است از ظرفيت بخش خصوصي بيشترين بهره‌برداري را در اين حوزه ببرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد: دولت نيازمند يكپارچگي اطلاعات است و اين امر با پياده شدن دولت الكترونيك ممكن است و نتيجه آن كاهش اتلاف منابع، افزايش بهره‌وري و صرفه‌جويي در منابع انرژي خواهد بود.

وي يادآور شد: ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور ۷۲ درصد است كه با احتساب شرايط سني افراد جامعه، تمام افراد واجد شرايط داراي تلفن همراه هستند.

او اظهاركرد: ضريب نفوذ تلفن ثابت نيز ۳۵ درصد است كه با احتساب خانوارها، به طور ميانگين هر خانواده ايراني بيش از يك خط تلفن ثابت دارد.
 


کد مطلب: 20295

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20295/ايران-کم-ترين-آسيب-حملات-سايبري-متحمل

ايتنا
  https://www.itna.ir