۱
۰
plusresetminus
شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۲
به گفته وزير ارتباطات

ايران کم‌ترين آسيب را از حملات سايبري متحمل شد

ايتنا - تقي‌پور: جهان اعتراف كرد كه ايران ششمين كشور داراي توانمندي مقابله با اينگونه حملات است.


وزير ارتباطات گفت: قدرت جهاني پس از انجام انواع حملات سايبري به سيستم‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي ايران اعتراف كرد كه ايران ششمين كشور داراي توانمندي مقابله با اينگونه حملات است.

به گزارش ایتنا از خبرگزاري دانشجويان ايران، رضا تقي‌پور اظهار كرد: كشور ما در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات كمترين آسيب را از ناحيه حملات سايبري و ويروس‌ها متحمل شده كه اين امر نشان دهنده پيشرفت‌هايي است كه در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات انجام شده است.

وي گفت: دولت به توسعه شبكه اطلاعات اهتمام ويژه دارد و در برنامه پنجم توسعه نيز بحث شبكه ملي اطلاعات كه ويژگي اصلي آن پهناي باند زياد و تعميم آن به كل كشور است، مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي اظهاركرد: امنيت اطلاعات به موازات پيشرفت فناوري ارتباطات و اطلاعات بايد مورد توجه قرار گيرد و در اين راستا از سوي دولت تكاليفي به دستگاه‌هاي اجرايي براي افزايش امنيت سايبري ابلاغ شده است.

تقي‌پور ادامه داد: از سال ۸۸، لزوم ايجاد سيستم‌هاي يكپارچه امنيتي به دستگاه‌هاي مختلف كشور ابلاغ شد و امسال مميزي اين سامانه‌ها را شروع مي‌كنيم.

وي گفت: امروز فضاي كار در حوزه فناوري اطلاعات در ميان مسئولان، مديران و متخصصان بسيار مثبت بوده و دولت نيز پيرو سياست عدم تصدي‌گري در تلاش است از ظرفيت بخش خصوصي بيشترين بهره‌برداري را در اين حوزه ببرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد: دولت نيازمند يكپارچگي اطلاعات است و اين امر با پياده شدن دولت الكترونيك ممكن است و نتيجه آن كاهش اتلاف منابع، افزايش بهره‌وري و صرفه‌جويي در منابع انرژي خواهد بود.

وي يادآور شد: ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور ۷۲ درصد است كه با احتساب شرايط سني افراد جامعه، تمام افراد واجد شرايط داراي تلفن همراه هستند.

او اظهاركرد: ضريب نفوذ تلفن ثابت نيز ۳۵ درصد است كه با احتساب خانوارها، به طور ميانگين هر خانواده ايراني بيش از يك خط تلفن ثابت دارد.
 
کد مطلب: 20295
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
United States
... و البته کره شمالی تنها کشوری بود که از حملات سایبری هیچ آسیبی ندید!
آخه عزیز من؛ ایران که پهنای باندی نداره بخواد از این حملات آسیبی ببینه یا نبینه! و ایشون هم بیاد با افتخار این مورد رو بزرگنمایی کنه!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام