۳
۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۵

استفاده ناآگاهانه از ADSL مساوي با صرف هزينه براي چت كردن!

ایتنا- قبل از گسترش ضریب نفوذ اینترنت باید نحوه استفاده از آن را به مردم آموخت تا برای چت کردن هزینه ماهانه پرداخت نکنند.

به گزارش ایتنا ملایی - کارشناس فناوری اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب درباره وضعیت اینترنت و جایگاه آن در کشور اظهار کرد: طی سه هفته گذشته به‌صورت مداوم اختلالاتی در برقراری اتصال داشتیم اما این قطعی‌ها اکنون رفع شده است.

وی عنوان کرد: وضعیت اینترنت در کشور ما به نحوی است که اگر در باره آن صحبت نکنیم، بسیار بهتر است چرا که در حال حاضر اینترنت با سرعت‌های مگابایتی در کشورهای پیشرفته صنعتی و حتی کشورهای همسایه مطرح است اما ما هنوز داریم بر سر قطعی‌های ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه بحث می‌کنیم.

این کارشناس ابراز کرد: قطعی اینترنت یعنی آجر شدن نان کافی‌نت‌ها؛ هرچند با شرایطی که توسط ISP ها ایجاد شده و هرکس یک خط ADSL در خانه دارد، درآمد آن‌ها پیش از این‌ها هم کاهش یافته بود.

او ادامه داد: این که هر فردی در منزل دارای یک خط اینترنت پرسرعت باشد، یک دستاورد تلقی می‌شود که البته گمان نمی‌کنم در حال حاضر چنین شرایطی مهیا شده باشد اما قبل از آن نیز باید نحوه استفاده از اینترنت پرسرعت را به مردم آموزش داد تا برای چت کردن هزینه ماهانه‌ای را پرداخت نکنند.

وی در پایان ابراز کرد: دولت و مسئولان باید به فکر کافی‌نت‌دارها که زمانی به عنوان ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت بودند هم باشند تا با گسترش ADSL های خانگی از کار بیکار نشوند.
 
کد مطلب: 20563
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
Bulgaria
خیلی صادقانه در مورد وضعیت اینترنت صحبت نمودند .واقعا" با اینحال اینترنت به غیر از چت کار دیگه ای نمیشه انجام داد تازه همون سرعت خانگی 128 هم هزار بار قطع و وصل میشه .اصلا" اگر بخواهیم طادقانه تر صحبت کنیم اینترنت پر سرعت در ایران وجود نداره با این همه مشکلات سرویس خانگی.
feedback
کدوم اینترنت پر سرعت برادر؟
طبق تعاریفی که از اینترنت پر سرعت شده در ایران اینترنت پر سرعت وجود نداره.
اینیم که در دسترسه با مشکلات عدیده ای مثل فیلترینگ گسترده و لجام گسیخته رو به رو هستش.
amir
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام یه سوال داشتم درمود چت متنی مثل روم مثل چت باران خوب من adslدارم با حجم نامحدود ایا هزینه چت کردن برروی قبض تلفن هم میاد لطفا راهنمایی کنید ممنون شما
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام