۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۷
براي حضور در همايش بازاريابي الكترونيكي ايران

نوابغ و برگزیدگان بازاريابي اينترنتي جهان به تهران مي‌آيند

ايتنا – در دومين كنفرانس بين‌المللي بازاريابي اينترنتي ايران بيشترين مباحث مطرح و به‌روز بازاريابي الكترونيك مورد توجه قرار مي‌گيرد.


نوابغ و برگزیدگان بازاريابي اينترنتي جهان بهمن‌ماه سال جاري براي سخنراني در دومين دوره همايش بازاريابي الكترونيكي به ايران مي‌آيند.

به گزارش ایتنا مجری این کنفرانس در نشست خبري اين كنفرانس ضمن معرفي اعضاي هيئت علمي اين كنفرانس، مدعوين بين المللي را معرفي نمود و اعلام نمود كه اساتيد بين‌المللي بازاريابي اينترنتي همچون ماسيمو بورجيو، كريستين هاجسون، رول جونز و گويلومو ويلارديك در اين همايش حضور خواهند يافت.

در این نشست خبري با حضور خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و در سالن خدمات همراه اول برگزار شد، حميدرضا سپيدنام، مديرعامل شركت كاسپيد، به عنوان برگزاركننده اين همايش‏،‏ُ دكتر علي‌اكبر جلالي، دكتر عدالتيان، مهندس امير فتوحي و مهندس اصغري را از اعضا علمی مطرح دانشگاهی کشور به عنوان اعضاي هيئت علمي اين كنفرانس معرفي كرد و به اهداف و ضرورت برگزاري اين همايش پرداخت.

سپیدنام به عنوان مجری این کنفرانس و نماینده از طرف بخش خصوصی بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی در جهت توسعه تجارت و رونق تجارت الکترونیک و تولید ثروت ملی تاکید جدی داشت و ضرورت اجرای آن را به عنوان یک وظیفه در جهت صرفه و صلاح کشور اشاره نمود و عنوان کرد: انتظار می‌رفت با توجه به عدم منفعت مالی و کسب سود برای مجریان این همایش و ضرورت تولید اشتغال و کار‌آفرینی در کشور، بخش دولتی از این همایش حمایت مالی می‌نمود. وي تاكيد كرد كه تمام هزینه‌هاي اين همايش توسط اسپانسرهاي مالي تامين شده و توسط بخش خصوصی تامین گردیده است.

سپيدنام در خصوص مباحث مطروحه در اين همايش گفت: سعي شده در دومين كنفرانس بين‌المللي بازاريابي اينترنتي ايران بيشترين مباحث مطرح و به‌روز در اين حوزه مورد توجه قرار گيرد و سخنراني‌هايي در زمينه‌هاي مهمی نظير بازاريابي مستقيم در وب، نقش رسانه‌هاي اجتماعي در بازاريابي، تجزيه و تحليل وب، بررسي نمونه‌ها و شركت‌هاي موفق، بومي‌سازي استراتژي بازاريابي اينترنتي، سئو و بهينه‌سازي محتوا و مدل‌هاي درآمدزايي در محيط وب برای شرکت‌ها ترتيب ديده شده است. به گفته وي سعي شده تمامي اين مباحث با توجه به پيشرفت‌هاي روزانه تنظيم شود و شامل نكات به روز بازار باشد.

فرهنگ‌سازي بر عهده دولت است
در ادامه اين نشست خبري علي‌اكبر جلالي با اشاره به اهميت و جايگاه ويژه فناوري در اقتصاد گفت: ۶۰ درصد از اقتصاد جهان وابسته به فناوري است و تا سال ۲۰۳۰ اين نقش به ۹۵ درصد خواهد رسيد كه در واقع در آن سال زندگي «زندگي همراه» مي‌شود و دقيقا به همين دليل تجارتمان بايد به سرعت الكترونيكي و همگام با جهان شود.
وي ادامه داد: در موقعيتي كه دنيا چنين سمت و سويي گرفته است، نقش اين گونه همايش‌ها فرهنگ‌سازي است و در این خصوص با توجه به هزینه‌های سنگین فرهنگ‌سازی برای بخش خصوصی رسالت آن بر عهده دولت بوده و از همت بخش خصوصی در برگزاری این همایش‌ها تقدیر نمود.

بازاريابي الكترونيكي كسب‌وكار را رونق مي‌بخشد
عدالتيان نيز به مشخص بودن جايگاه اين گونه كنفرانس‌ها اشاره كرد و گفت: با اين ابزار منحصر به فرد (بازاريابي اينترنتي) مي‌توان با حداقل هزينه به حداكثر درآمد در كسب‌و‌كار رسيد و كارهاي بزرگي انجام داد و از اين رو برگزاري كنفرانس‌هاي تخصصي با اين موضوع كه مي‌تواند به رونق كسب‌و‌كارها و تولید اشتغال و کار آفرینی كمك كند.
عدالتيان با اشاره به وجود ۲۰ ميليون كاربر جوان اينترنت در ايران گفت: وجود اين تعداد كاربر اينترنتي پتانسيل خوبي در كشور است و فرصت مناسبي براي اشتغال‌زايي به كمك اين ابزار مهيا است. وي افزود: با استفاده از اين ابزار مي‌توان به رونق كسب و كارها سرعت بخشيد و ایجاد هم افزایی نمود.

از هر ۵ سايت، ۳ سايت شكست مي‌خورند
در ادامه اين نشست نيز امير فتوحي، عضو هيئت علمي اين همايش گفت: سال گذشته ۵۰۰ ميليارد تراكنش مالي در فضاي كسب و كار اينترنتي كشور داشتيم كه ماحصل فعاليت ۳۰ هزار فروشگاه اينترنتي بود كه نشان از پتانسيل بالاي كسب و كار در فضاي مجازي دارد. وي ادامه داد: با وجود توانمندي در ايجاد كسب و كار در اين فضا در زمينه تبليغات با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو هستيم تا جايي كه از هر ۵ سايت راه‌اندازي شده، ۳ سايت شكست مي‌خورند.
وي با اشاره به اهميت كسب‌و‌كار در فضاي مجازي به مقوله ضرورت موبايل ماركتينگ نيز اشاره كرد و گفت: با توجه به ضريب نفوذ ۷۵ درصدي موبايل، مقوله موبايل ماركتينگ مي‌تواند ابزار قدرتمندي در پيشبرد كسب‌وكارها باشد.

بازاريابي اينترنتي وسيله‌اي براي حل مشكل كسب‌وكار در كشور
همچنين اصغري، عضو پژوهشكده فناوري اطلاعات جهاد دانشگاهي از اقتصاد مبتني بر علم سخن گفت و افزود: مثلث پول، برنامه و بازار نياز اصلي شركت‌هاي دانش بنيان است كه اغلب اين شركت‌ها در ضلع بازار اين مثلث دچار اشكال هستند. وي گفت: درد اصلي در تجارت كشور، ايجاد، نگهداشت و گاهي تحريك بازار است.
وي بازاريابي اينترنتي را وسيله‌اي براي حل مشكل كسب‌وكار در كشور و تكميل كردن ضلع سوم دانست و برگزاري اين كنفرانس‌ها را كه البته وظيفه دولت است كمك بزرگي در پيشبرد اين اهداف دانست.

لازم به ذكر است دومين همايش بين‌المللي بازاريابي اينترنتي ايران در تاريخ ۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه سال جاري در مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار خواهد شد كه شركت كاسپيد و هلدينگ بيزينس‌ گلدن‌ وي (BGW) به صورت مشترك اين كنفرانس را برگزار خواهند كرد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی اين همايش مراجعه کنند. 


کد مطلب: 20797
نام شما
آدرس ايميل شما