۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۹
نماينده مجلس:

زيرساخت مناسب براي دولت الكترونيك فراهم نشده است

ايتنا - قاضي‌پور: از زمان مطرح شدن دولت الکترونیک در کشور، قرار بود این طرح به سرعت هرچه تمام‌تر اجرا شود اما متاسفانه تاکنون چنين نشده است.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شبکه زیرساخت کشور را مناسب برای اجرای دولت الکترونیک ندانست و گفت: شبکه دسترسی ایران برای ارائه سرویسهای باند پهن به شهروندان مناسب نیست و این موضوع به صورت جدی مانع رشد سرویس‌ها و کاربردهایی چون ارائه خدمات چندرسانه‌ای می‌شود.

به گزارش ایتنا نادر قاضی پور در گفت‌وگو با مهر مهم‌ترین نتیجه دولت الکترونیک را افزایش رضایت مردم عنوان کرد و با اشاره به کاربردهای فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف دولت برای افزایش بهره‌وری و ارتقاء سطح خدمات رسانی اظهار داشت: دولت الکترونیک با اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی به موقع، دقیق و کارا در ۲۴ ساعت شبانه روز و۷ روزهفته از طریق وسایل ارتباطی گوناگون مانند تلفن و اینترنت به شهروندان به عنوان یک گام اساسی برای دولت‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از زمان مطرح شدن دولت الکترونیک در کشور، قرار بود این طرح به سرعت هرچه تمام‌تر اجرا شود اما متاسفانه تاکنون این موضوع با تمام قوت خود پیش نرفته ادامه داد: در شرایط کنونی و با وجود شبکه دسترسی، ارائه سرویس‌های باند وسیع به شهروندان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و به همین دلیل این موضوع به صورت جدی مانع رشد سرویس‌ها و کاربردهای دولت الکترونیک در ارائه خدمات چندرسانه‌ای می‌شود.

قاضی پور با اشاره به الزامات اجرای طرح دولت الکترونیک در کشور گفت: دولت الکترونیکی روان سازی امور و حذف بسیاری از کارهای دشوار را به همراه می‌آورد و شیوه‌های برنامه‌ریزی را تسریع و روان خواهد کرد. این طرح همچنین در جهت منافع اقتصادی مفید عنوان شده است.

وی کاهش هزینه‌های جانبی زمان، رفت و آمد و مصرف کاغذ و ارتقا کیفیت خدمات را از جمله دلایل سود و منفعت بالای اجرای طرح دولت الکترونیک برشمرد و گفت: ایجاد اشتغال متنوع و افزایش گردش مالی از دیگر مزایای اجرای به موقع این طرح خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت الکترونیک در صورت پیاده‌سازی در تعاملی مستقیم با شهروند، شهرداری و شهرالکترونیک قرار می‌گیرد و شهروندان می‌توانند به راحتی از تمامی خدمات دولتی در حد اعلای آن بهره ببرند.
 
کد مطلب: 20855
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام