۰
plusresetminus
جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۳
ترک سل ترکیه مطرح کرد:

ادعای پرداخت رشوه از سوی ام تی ان آفریقای جنوبی در ایران

ایتنا - به ادعای ترک سل، شرکت ام.تی.ان وجوه غیرمشروعی را به یک مقام ایرانی و همچنین یک مقام دولت آفریقای جنوبی برای کسب مجوز فعالیت در ایران پرداخت کرده است.


شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی اعلام کرد ترک سل ترکیه با ادعای پرداخت وجوه غیرمشروع توسط ام.تی.ان برای کسب مجوز فعالیت در ایران قصد دارد علیه این شرکت نزد دادگاهی در آمریکا شکایت کند.

به گزارش ایتنا از فارس به نقل از بلومبرگ، گروه ام تی ان، بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه آفریقا اعلام کرد، شرکت ترک سل این شرکت را تهدید کرده که به دلیل کسب مجوز فعالیت در ایران، ام تی ان را مورد تعقیب حقوقی قرار خواهد داد.

ام تی ان امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، ترک سل، بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه ترکیه، قصد دارد ادعایی را علیه این شرکت نزد یک دادگاه آمریکایی مطرح سازد.

بنابر اعلام ام تی ان، شرکت ترک سل که مرکز اصلی آن در استانبول قرار دارد، استدلال کرده که شرکت ام تی ان، واقع در ژوهانسبورگ، در فاصله سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ وجوه غیرمشروعی را به یک مقام ایرانی و همچنین یک مقام دولت آفریقای جنوبی برای کسب مجوز فعالیت در ایران پرداخت کرده است.
ام تی ان در پاسخ به این ادعا، اعلام کرده که این دعوی فاقد وجاهت حقوقی است.

ام تی ان ایرانسل، واحد شرکت ام تی ان در ایران، حدود ۶۵۵ میلیون دلار در ۶ ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن درآمد کسب کرده که حدود ۹ درصد کل فروش شرکت ام تی ان بوده است.

بر اساس این گزارش، ام تی ان تا پایان ماه سپتامبر گذشته ۳۳.۳ میلیون مشترک در ایران داشته است.

کیرل رامافوسا، رئیس شرکت ام تی ان، امروز اظهار داشت: «گذشته از صحت ادعاهای ترک سل، اصل طرح چنین ادعاهایی آن را جدی می‌سازد.» ام تی ان کمیته‌ای ویژه را برای رسیدگی به این ادعاها تشکیل داده است.

در روزهای ۴ و ۵ ژانویه ام تی ان شاهد بزرگ‌ترین افت سهام خود در طی سه سال اخیر در ژوهانسبورگ بود که گفته می‌شود ناشی از نگرانی‌ها در خصوص تحریم احتمالی آمریکا و اروپا علیه ایران و اعتصاب‌ها در نیجریه بزرگ‌ترین بازار ام تی ان بوده است.

ارزش سهام ام تی ان امروز با رشد ۲.۱ درصدی به ۱۳۸.۲۹ رند در بورس ژوهانسبوگ رسید، که ارزش بازار در اختیار این شرکت را به ۲۶۱ میلیارد رند رسانده و آن را به دومین شرکت بزرگ فعال در آفریقای جنوبی تبدیل می‌کند.

بیانیه امروز، پس از تعطیل شدن بازارهای ملی منتشر شده است.
 
کد مطلب: 20977
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام