۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۱

چطور از آلودگي رايانه مك به تروجان "فلش بك" آگاه شويم؟

ایتنا- شركت امنيتي دكتر وب داراي يك ابزار مبتني بر وب رايگان است كه به شما از اينكه دستگاهتان به خطر افتاده و به اين شبكه بوتنت وصل شده است يا خير، اطلاع مي‌دهد.


طبق اعلام شركت روسي سازنده آنتي‌ويروس دكتر وب (Dr. Web)، بيش از نيم ميليون رايانه مك (مکینتاش) به تروجان فلش بك (Flashback) آلوده شده‌اند، اين تروجان يك بسته نرم‌افزاري مخرب است كه به منظور سرقت اطلاعات شخصي طراحي شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، براي اينكه بدانيد آيا دستگاه شما، يكي از رايانه‌هايي است كه با اين تروجان آلوده شده است يا خير، يك برنامه كاربردي جديد وب رايانه شما را براي اين منظور كنترل و بررسي خواهد كرد.
شركت امنيتي دكتر وب داراي يك ابزار مبتني بر وب رايگان است كه به شما از اينكه دستگاهتان به خطر افتاده و به اين شبكه بوتنت وصل شده است يا خير، اطلاع مي‌دهد.

براي اين منظور، اين ابزار جديد، سخت‌افزار رايانه مك شما را با پايگاه داده دستگاه‌هاي خود كه به خطر افتاده است، كنترل چند جانبه مي‌كند و درصورتي كه دستگاه شما را نيابد، مشخص مي‌شود كه رايانه مك شما آلوده نشده است.
حال سوالي كه مي‌توان در اينجا مطرح كرد اين است كه بهترين راه حفاظت از رايانه مك در مقابل تروجان فلش‌بك براي كاربر چيست؟

در پاسخ مي‌توان گفت فلش‌بك به لحاظ فني، به هيچ وجه يك برنامه كاربردي اسب تروجان (امروزه اغلب با برنامه‌های رایانه‌ای بدافزار ارتباط دارد که با معرفی خود به‌عنوان سودمند یا بی‌خطر، کاربر را به نصب و اجرای آنها وادار می‌کند) نيست، بلكه به صورت يك دانلود ناخواسته است و رايانه‌ها را از طريق بهره‌برداري از آسيب‌پذيري در نرم‌افزار وب آلوده مي‌كند كه آن را بسيار بدتر از يك تروجان مي‌سازد.

حال شما مي‌توانيد از يك سايت مخرب بازديد كنيد بدون اينكه برنامه كاربردي اشتباه را دانلود و يا يك پسورد اجرايي را وارد كنيد كه باعث مي‌شود اين برنامه مخرب را داشته باشيد كه به نحوي خاموش كنترل رايانه شما را به‌دست مي‌گيرد و آغاز به تغيير محتواي صفحات وب مي‌كند.

اين برنامه، فلش‌بك را از تمام ويروس‌هاي مكي كه ممكن است در طول چند سال گذشته درباره آنها شنيده باشيد، مجزا مي‌سازد.
فلش بك به ضعف مشهور در نرم‌افزار جاوا كه اپل بر روي مك قرار داده حمله مي‌كند، اما اپل در هفته گذشته نرم افزار درست شده آن موسوم به "Java for OS X Lion ۲۰۱۲-۰۰۱" و يا "Java for Mac OS X ۱۰.۶ Update ۷" را بسته به نسخه سيستم عامل OS X شما عرضه كرد كه البته بسيار دير به ۶۰۰ هزار رايانه‌اي كه تا به حال آلوده شده رسيد.
کد مطلب: 21688
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام