۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸
معاون سازمان فناوری اطلاعات

علت اختلال در سایت وزارت نفت هنوز مشخص نشده است

ایتنا - رادکانی: گفته می‌شود ۲۰۰ شركت در حوزه امنیت فضای مجازی در كشور فعال هستند، ولی ما تاكنون این ۲۰۰ شركت را ندیده‌ایم .


معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران خطاب به كارآفرینان كشور گفت:‌ فرصت های كاری عظیمی در بخش فناوری اطلاعات وجود دارد.

به گزارش ایتنا اسماعیل رادكانی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به این كه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های كنونی در كشور است، افزود: سه هزار و ۵۰۰ مجموعه دولتی باید تا ۲ سال آینده گواهینامه سامانه مدیریت امنیت اطلاعات یا گواهی ISMS دریافت كنند، بنا بر این دست‌كم ۳۵۰۰ پروژه در كشور وجود دارد.

وی افزود: با توجه به این كه این سه هزار و ۵۰۰ مجموعه دولتی هر كدام باید حداقل دو پروژه در زمینه آموزش و مشاوره را اجرا كنند، ‌شركت‌های خصوصی بعنوان یك بازار خوب، باید به این پروژه‌ها نگاه كنند.
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای ساماندهی شركت‌های خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات، افزود: گفته می‌شود ۲۰۰ شركت در حوزه امنیت فضای مجازی در كشور فعال هستند، ولی ما تاكنون این ۲۰۰ شركت را ندیده‌ایم و در فراخوانی كه برای «انتخاب متقاضیان فعالیت در حوزه آموزش و مشاوره پیاده‌سازی سامانه مدیریت امنیت اطلاعات» دادیم، تنها ۴۰ شركت حضور یافتند و تعداد كمی از آنها تشكیل پرونده دادند.

وی گفت: در حال حاضر پنج شركت خصوصی با دریافت پروانه فعالیت نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات(نما) به صورت رسمی فعالیت خود را در زمینه تامین امنیت فضای مجازی آغاز كرده‌اند.

وی افزود: با توجه به نوپا بودن صنعت فناوری اطلاعات، بحث امنیت در فضای مجازی نیز نوپا است و شركت‌ها نیز باید برای این بخش نیرو تربیت كنند، چرا كه در بحث‌های امنیتی، آموزش‌های كاربردی لازم است.

علت بروز اختلال در سایت وزارت نفت هنوز مشخص نشده است
معاون گسترش سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد اختلال در سایت وزارت نفت گفت:‌ هنوز مشخص نیست كه علت بروز اختلال در سایت وزارت نفت عمدی بوده یا بی‌احتیاطی باعث بروز این اختلال شده است.

وی با اشاره به این كه بحث تهدید امنیت همه جا وجود دارد، افزود: به خیلی از این بحث‌ها باید فنی نگاه كرد و در مورد سایت وزارت نفت نیز هنوز بطور دقیق مشخص نیست كه قضیه برنامه‌ریزی شده بوده و یا بی‌احتیاطی باعث اختلال در سایت این وزارتخانه شده است.

وی افزود: با این وجود هر اتفاقی را باید یك هشدار تلقی كنیم و در مورد رفع آن تلاش كنیم.
 
کد مطلب: 22058
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام