۵
۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۹

مصاحبه زنده یک هکر در تلویزیون ایران

ایتنا - این هکر کلاه سفید خواستار توجه جدی مسئولان و مدیران IT کشور به دام‌های پیش رو به ویژه در بخش نرم افزارهای رایگان شد.


برای نخستین بار یک هکر کلاه سفید با حضور در یک برنامه زنده تلوزیونی، امنیت سایت‌های اینترنتی را به چالش کشید.

به نوشته نود آی سی تی در برنامه ۲ نیم ساعت شبکه خبر، این کارشناس امنیت در کنار مهمانان برنامه به اعلام نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص امنیت فضای مجازی کشور پرداخت.

این هکر کلاه سفید با اشاره به وب سایت مهمان برنامه که خود در خصوص امنیت سایت‌ها اعلام نظر می‌کرد، آن را دارای نقاط ضعف فراوانی دانست که نیازمند توجه بیشتر برای امنیت است.

این برنامه یک ساعته که غالبا موضوعات سیاسی و اقتصادی را پیگیری می‌کند، پنجشنبه شب موضوع امنیت در فناوری اطلاعات را با حضور مهندس ریاضی، معاون سابق فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندس افشار، عضو دبیرخانه شواری عالی اطلاع رسانی بررسی کرد که در بخش دوم برنامه یک هکر کلاه سفید به صورت تلفنی در برنامه حضور یافت در بخش اول صحبت خود، وب سایت یکی از مهمانان را مورد نقد جدی قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به ارزش‌های شکل گرفته در دنیای سایبری، بر ضرورت حفاظت و برنامه‌ریزی در جهت صیانت از آن اشاره کرد.

کارشناس امنیت سایبری با تقسیم فضای امنیت الکترونیک به ۳ گروه حاکمیتی، بنگاه‌ها و مردم، درک فضای جدید و برنامه‌ریزی برای ایجاد امنیت به عنوان زیرساخت حضور در این فضای جدید تاکید کرد.

این هکر کلاه سفید خواستار توجه جدی مسئولان و مدیران IT کشور به دام‌های پیش رو به ویژه در بخش نرم افزارهای رایگان شد.

وی نرم افزارهایی مانند واژه نامه Babylon را یک دام الکترونیک دانست که توانایی جاسوسی از سیستم‌های رایانه‌ای را دارد و متاسفانه در بسیاری از ادارات دولتی نیز استفاده می‌شود.

برنامه دو نیم ساعت از برنامه‌های روزانه شبکه خبر است که از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ به بررسی موضوعات مختلف سیاسی و اقتصادی می‌پردازد.
 
کد مطلب: 22149
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
بابیلون یکی از پرفروشترین نرم افزارهای مترجم توی بازاره
سازندگان این نرمافزار تخصصی مترجم کلی از طریق فروش اون و بقیه تولیداتشون پول در میارن
تعبیه کردن برنامه های جاسوسی داخل این نرم افزار ریسک بزرگی برای شرکتشونه
اگه درون این نرم افزار برنامه های جاسوسی تعبیه شده حتما تا به حال کشف میشد
اگه منظورتون نسخه های کرک شده ی این نرم افزار هستش که اون یه بحث دیگست
moh3en
feedback
این هکر درباره فیلترینگ سایت ها در ایران هم صحبت کرد و گفت که سیاست اشتباه و غلطی است زیرا مردم را تشویق به استفاده از vpn میکند ولی در این گزارش به آن اشاره ای نشده!!؟؟
hassan
feedback
United States
این نرم افزارها برای سازمانهای دولتی خطرناکند و قسمت انفورماتیک این سازمانها باید قابلیت تشخیص این مسائل را داشته باشد والا مردم عادی چی دارند که بدرد جاسوسی بخوره.
حبیب
feedback
وقتی بیش از 99درصد سیستم عاملها و قریب به اتفاق آنتی ویروسهای نصب شده بر روی سیتمهای شخصی و اداری کشور غیر اصل و کرک شده هستند این خودش میتونه یه نکته بسیار منفی امنیتی باشد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
بابیلون یکی از پر فروش ترین تو بازاره؟ شرکت بزرگه ؟ آقا وقتی نمیدونی حرف نزن ،این حرف رو تایید میکنم بابیلون سالهاست که میتونه اطلاعات سیستم رو به یک سرور ارسال کنه از نسخه های 2008
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام