۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۲

رشد ۱۱.۲ درصدی بازار نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در نیمه دوم سال ۲۰۱۱

ایتنا- جایگاه برتر بازار نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، متعلق به شرکت اوراکل است.
رشد ۱۱.۲ درصدی بازار نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در نیمه دوم سال ۲۰۱۱


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم شرکت پژوهشی آی‌دی‌سی در گزارش تازه خود به تحلیل وضعیت بازار نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ میلادی پرداخته است.

آی دی سی دریافته است که رشد این بازار در نیمه دوم سال گذشته کمی کاهش یافته و به ۱۱.۲ درصد رسیده است.

مطابق گزارش وب سایت eweek، شرکت پژوهشی داده‌های بین المللی (آی دی سی) در گزارش جدید خود عملکرد ۱۹۰ فروشنده این نرم‌افزار‌ها را در ۴۹ کشور جهان مورد بررسی قرار داده است.
 یافته‌های آی دی سی نشان می‌دهد که شرکت‌های اوراکل، سپ، سیلزفورس، آوایا و اس‌ای سی مهم‌ترین عرضه کنندگان جهانی نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ هستند.

شرکت اوراکل جایگاه بر‌تر این بازار را از آن خود کرده است. سهم این شرکت در بازار راهکارهای CRM حدود ۱۱ درصد است.
شرکت سپ هم که ۹. ۹ درصد از این بازار را از آن خود کرده است، در جایگاه دوم این بازار قرار دارد.

سیلزفورس هم با سهم ۹.۵ درصدی در جایگاه بعدی قرار دارد. شرکت‌های آوایا و اس‌ای سی نیز به ترتیب با سهمی ۳.۶ و ۳. ۳ درصدی در رده‌های بعدی این بازار قرار دارند.

بر اساس این گزارش، حدود ۶۲.۷ درصد از بازار نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در اختیار این پنچ شرکت تولید کننده قرار دارد.

از لحاظ جغرافیایی نیز شرکت اوراکل در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ بیشتر بر بازار کشورهای آسیایی و حاشیه اقیانوس آرام به غیر از ژاپن مسلط بوده است. 
بازار کشورهای خاورمیانه، اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین نیز در اختیار شرکت آلمانی سپ قرار داشته است.

شرکت سیلزفورس نیز در بازار آمریکا شمالی و ژاپن عملکرد بهتری داشته است.

یافته‌های شرکت آی دی همچنین نشان می‌دهد که بیشتر بخش‌های بازار نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در دوره مورد بررسی رشد دو رقمی داشته‌اند.

این بازار معمولا دارای ۴ بخش مراکز تماس، اتوماسیون فروش، اتوماسیون بازاریابی و خدمات مشتری است. 
از میان این سه بخش فقط نرم‌افزارهای مربوط به مراکز تماس رشد یک رقمی را تجربه کرده است و سه بخش دیگر شاهد رشد دو رقمی بوده است.
 
کد مطلب: 22502
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام