۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۵

تعرفه تبلیغ پیامکی کالاهای خارجی باید گران شود

ایتنا - قاعده و قانونی برای این ممنوعیت وجود ندارد.


مدیر حقوقی شبکه ملی اطلاعات گفت: اگرچه قانونی برای ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در پیامک‌ها نیست؛ اما برای اجرای این ممنوعیت، ابزار تعرفه‌گذاری بهتر از وضع قانون است.


به گزارش ایتنا رضا باقری اصل در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینکه آیا همانند اعمال محدودیت تبلیغ کالاهای خارجی در سطح شهر و رسانه‌های جمعی، چنین محدودیتی برای تبلیغات پیامکی نیز در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: قاعده و قانونی برای این ممنوعیت وجود ندارد.

مشاور معاون وزیر ارتباطات با ارائه پیشنهادی در این خصوص گفت: بهترین کار، تغییر در شیوه تعرفه‌گذاری است، به این صورت که قیمت برای تبلیغ کالاهای خارجی بالا تعیین شود و برای داخلی‌ها تخفیف درنظر گرفته شود.

مدیر کمیته حقوقی شبکه ملی اطلاعات تأکید کرد: تا زمانی که نظام تعرفه‌گذاری وجود دارد، نیاز به قانونگذاری نیست. بلکه می‌توان به جای امر و نهی کردن، ابزاری برای نیل به هدف دلخواهمان فراهم کنیم.

باقری اصل تصریح کرد: نمونه این اقدام استفاده از ابزار تعرفه‌گذاری برای تغییر عادت نوشتن پیامک لاتین بود. با کاهش قیمت پیامک فارسی به یک سوم قیمت پیامک لاتین تمام بهانه‌های قبلی از جمله ۶۸ کاراکتری بودن پیامک فارسی، سختی تایپ و نداشتن کیبورد فارسی، برچیده شد و امروز عملاً قریب به اتفاق مشترکان پیامک فارسی می‌نویسند.
 
کد مطلب: 22881
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ