۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷
سایت اینترنتی مرسی‌متر:

"رئیس‌جمهور مصر عملکرد ضعیفی دارد"

ایتنا – سایتی که عملکرد رئیس‌جمهور جدید مصر را زیر ذره‌بین گرفته، از عملکرد ضعیف محمد مرسی سخن می‌گوید.
"رئیس‌جمهور مصر عملکرد ضعیفی دارد"


به نظر می‌رسد "محمد مرسی" رئیس‌جمهور مصر تاکنون نتوانسته بخش اعظم وعده‌های خود را عملی کند.


سایت خبری-تحلیلی ایتنا، چندی پیش در خبری اعلام کرد بلافاصله پس از اعلام پیروزی محمد مرسی رئیس‌جمهور اسلامگرای مصر، سایتی با هدف "زیر ذره‌بین بردن عملکرد رئیس‌جمهور جدید این کشور" در اینترنت راه‌اندازی شد.

این سایت "مرسی‌متر"(www.morsimeter.com) نام دارد.

به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، مرسی پس از پیروزی، به رای‌دهندگان خود وعده داد با گذشت صد روز از زمان پیروزی، ۶۴ طرح و برنامه را به انجام خواهد رساند، ولی پس از گذشت اندکی بیش از سی روز، وی فقط توانسته یک برنامه را عملیاتی کند.

"عمرو صبحی" ۲۴ ساله که با همکاری دوستش "عباس عادل" ۲۸ ساله سایت مرسی‌متر را راه‌اندازی کرده، با بیان این که هدف از ایجاد این سایت، پشتیبانی یا موضع‌گیری علیه مرسی نیست، رسالت اصلی سایت "مرسی‌متر دات کام" را ارائه اطلاعات برشمرد.

صبحی که فارغ‌التحصیل دانشکده داروسازی است، می‌گوید: تقدسی که رئیس‌جمهور را احاطه کرده بود، اندکی کم شده است.

مطابق این گزارش، به نظر می‌رسد مرسی که پس از یک سال ناآرامی و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، سکان ریاست‌جمهوری مصر را در دست گرفته، با چالش‌های متعددی برای تحقق وعده‌هایش روبروست.

سایت مرسی‌متر در صد روز نخست بر موضوعاتی همچون بهبود شبکه توزیع نان یارانه‌ای، بالا بردن میزان امنیت در خیابان‌ها، ترمیم راه‌ها و نظافت و بهداشت متمرکز شده و اکنون مدعی است که مرسی فقط یک هدف را به سرمنزل مقصود رسانده که آن هم "افزایش آگاهی عامه مردم نسبت به اهمیت بهداشت و نظافت عمومی" است.

یادآور می‌شود مرسی، نامزد اخوان‌المسلمین مصر، با کنار زدن رقیب خود احمد شفیق، در تاریخ ۱۷ ژوئن سال جاری، رئیس‌جمهور مصر شد.

وی اولین رئیس‌جمهور پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ مصر و پنجمین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور به شمار می‌رود.
 
کد مطلب: 23157
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام