کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک استاد دانشگاه:

كمتر از یك درصد ایرانی‌ها به اینترنت استاندارد دسترسی دارند

خبرگزاری ايرنا , 13 شهريور 1391 ساعت 11:44

ایتنا - جلالی: اتحادیه جهانی ارتباطات دسترسی كمتر از یك و نیم مگابیت در ثانیه اینترنت را پرسرعت نمی‌داند.




استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: اتحادیه جهانی ارتباطات دسترسی كمتر از یك و نیم مگابیت در ثانیه اینترنت را پرسرعت نمی‌داند، بنابراین كمتر از یك درصد از مردم ایران به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.



به گزارش ایتنا دكتر علی اكبر جلالی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در بسیاری از كشورهای توسعه یافته، اتصال به اینترنت از طریق "دایل آپ"(ارتباط اینترنت با خط تلفن و مودم )منسوخ شده و یا در حال از بین رفتن است، به طوری كه در بعضی از كشورهای توسعه یافته تعداد دسترسی مردم به اینترنت از طریق "دایل آپ" به سه درصد رسیده است و بقیه از دسترسی با پهنای باند زیاد بهره‌مند شده‌اند.


وی با بیان اینكه استاندارد پهنای باند زیاد در آن كشورها نیز معمولا ۳۰ مگابیت بر ثانیه است افزود: اتحادیه جهانی ارتباطات اینترنت و دسترسی كمتر از یك و نیم مگابیت در ثانیه را اینترنت پرسرعت نمی‌دانند؛ با این شاخص ایران - كه عضو اتحادیه جهانی ارتباطات است این شاخص را رعایت نمی‌كند و این نشان دهنده فاصله زیاد بین كشورهای توسعه یافته كه تا ۹۷ درصد دسترسی به اینترنت بالا دارند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان كرد: موقعیت یك درصدی ما باعث شده نتوانیم در حوزه‌های اقتصادی فناوری اطلاعات استفاده لازم را بكنیم.

جلالی گفت: این در حالی است كه بر اساس قوانین اتحادیه جهانی ارتباطات، تمام كشورهای جهان باید تا سال ۲۰۱۵ میلادی دست كم ۶۰ درصد مردم خود را به شبكه بین‌المللی و ملی پهنای باند استاندارد متصل كنند.
 
 


کد مطلب: 23459

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/23459/كمتر-یك-درصد-ایرانی-ها-اینترنت-استاندارد-دسترسی

ايتنا
  https://www.itna.ir