۵
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۴
یک استاد دانشگاه:

كمتر از یك درصد ایرانی‌ها به اینترنت استاندارد دسترسی دارند

ایتنا - جلالی: اتحادیه جهانی ارتباطات دسترسی كمتر از یك و نیم مگابیت در ثانیه اینترنت را پرسرعت نمی‌داند.
كمتر از یك درصد ایرانی‌ها به اینترنت استاندارد دسترسی دارند


استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: اتحادیه جهانی ارتباطات دسترسی كمتر از یك و نیم مگابیت در ثانیه اینترنت را پرسرعت نمی‌داند، بنابراین كمتر از یك درصد از مردم ایران به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.



به گزارش ایتنا دكتر علی اكبر جلالی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در بسیاری از كشورهای توسعه یافته، اتصال به اینترنت از طریق "دایل آپ"(ارتباط اینترنت با خط تلفن و مودم )منسوخ شده و یا در حال از بین رفتن است، به طوری كه در بعضی از كشورهای توسعه یافته تعداد دسترسی مردم به اینترنت از طریق "دایل آپ" به سه درصد رسیده است و بقیه از دسترسی با پهنای باند زیاد بهره‌مند شده‌اند.


وی با بیان اینكه استاندارد پهنای باند زیاد در آن كشورها نیز معمولا ۳۰ مگابیت بر ثانیه است افزود: اتحادیه جهانی ارتباطات اینترنت و دسترسی كمتر از یك و نیم مگابیت در ثانیه را اینترنت پرسرعت نمی‌دانند؛ با این شاخص ایران - كه عضو اتحادیه جهانی ارتباطات است این شاخص را رعایت نمی‌كند و این نشان دهنده فاصله زیاد بین كشورهای توسعه یافته كه تا ۹۷ درصد دسترسی به اینترنت بالا دارند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان كرد: موقعیت یك درصدی ما باعث شده نتوانیم در حوزه‌های اقتصادی فناوری اطلاعات استفاده لازم را بكنیم.

جلالی گفت: این در حالی است كه بر اساس قوانین اتحادیه جهانی ارتباطات، تمام كشورهای جهان باید تا سال ۲۰۱۵ میلادی دست كم ۶۰ درصد مردم خود را به شبكه بین‌المللی و ملی پهنای باند استاندارد متصل كنند.
 
 
کد مطلب: 23459
نام شما
آدرس ايميل شما


blue
feedback
United States
مسئولين هم هي به اين اينترنت محدود ايراني ميگن پرسرعت. بابا سرعت كه با تغيير اسم زياد نميشه! محدوديت ها رو برداريد، زيرساخت ها رو مجهزتر كنيد.گير چه ادماي ... افتاديم. بابا افسردگي گرفتيم به خدا!
feedback
تازه چقدر هم با همین اینترنت ذغالی دشمنی دارند!!
امید
feedback
ایشالا تو این زمینه هم خودکفا میشیم و دست استکبار جهان خوار رو از اینترنت کوتاه میکنیم.
به امید روزی که همه مردم از اینترنت برای مطالعه مقالات علمی که نیازی به اینترنت پر سرعت هم ندارد استفاده کنن!
قابیل
feedback
United States
اینگونه محدودیتهای اعمال شده دستوری که بدون پشتوانه عمومی و مردمی تصویب و اجرا میشوند باعث عقب ماندگی فرهنگی و عملی بیشتر در کشور می شوند.به امید حذف آنها
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
استاد جلالی با اونکه حرف شما در مورد اینترنت پر سرعت صحیحه ولی ببخشید که این حرف رو میزنم دل شما هم خوشه .وقتیکه مسئولی سر کار باشه که فرق بیت و بایت رو ندونه(باز این اونقدر مهم نیست چون همه ممکنه سر صحبت کردن اشتباه بکنن) ولی وقتیکه با این همه اعتماد به نفس کاذب 128 رو که بین 10 نفر تقسیم میشه رو مناسب و خوب ارزیابی میکنه و با غرور و ادعا از سازمان و پست کلیدی که مسئولشه فقط و فقط تعریف میکنه چه انتظاری دارید که اینترنت ما به مگ برسه؟ دلخوش بودن به این حرفها که روزی خواهد شد وووو گول زدن خودمونه چون با این طرز تفکر حاکم به اینترنت آینده ای بدتر در انتظار این بخشه.بدبختی اینه که هرکاری در این بخش صورت میگیره آقای تقی پور میفرماییند که در دولتهای قبل نشده نمیدونم ایشون چه انتظاری دارن یعنی اگر مثلا" چند سال دیگه اینترنت ماهواره ای بیاد باید اون شخصی که جای شما خواهد نشست با ادعای تمام بگه در دولت قبل اینترنت ماهواره ای نبود وووووو میدونین که اینطور حرف زدن به نوعی زیرسوال بردن هم هست.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام