۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸

وخیم شدن اوضاع بازار کامپیوتردر شب عید/فیلتر شدن سایت بازی تراوین/رشته بازی سازی در دانشگاه‌ها/منتفی شدن ادغام وزارت ارتباطات

ایتنا- و اینک خلاصه اخبار دنیای فناوری در ایران پیش روی شماست.
وخیم شدن اوضاع بازار کامپیوتردر شب عید/فیلتر شدن سایت بازی تراوین/رشته بازی سازی در دانشگاه‌ها/منتفی شدن ادغام وزارت ارتباطات


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، مروری بر اخبار فناوری اطلاعات در شامگاه سه شنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۱:


کاهش موجودی در بازار کالاهای کامپیوتری در ایران، باعث نگرانی فعالان بازار شده که بیم آن را دارند که بازار شب عید را از بدهند.
بعد از بالا رفتن نرخ ارز، ضررو زیان این بخش از بازار به شدت زیاد شده و بدلیل کاهش شدید موجودی در شب عید، فروشی هم در کار نخواهد بود. 

کارشناسان معتقدند فروشندگان ته مانده واردات قبل از گران شدن ارز را به قیمت دلاری بالای ۳ هزار تومان فروخته‌اند و برای اینکه بازار با ورود ویندوز ۸ و ابزار جدید نو شده و مشتریان نیز گجت‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید می‌خواهند، لذا نمی‌توانند با این قیمت واردات جدید انجام دهند و از سوی دیگر هم مشتریان حاضر به پرداخت ۴ و ۵ میلیون تومان برای یک سیستم نو نیستند.


به‌دنبال بسته شدن چند ساعته بازار موبایل ایران در روز دوشنبه، بازار موبایل در روز چهارشنبه به روی علاقمندان باز شده و اختلاف میان مسوولان بازار موبایل ایران با شهرداری منطقه و تخریب دیوارهای چند مغازه داخل بازار تکذیب شد.

در پی انتشار برخی شایعات درباره انجام اقدامات کلاهبردارانه توسط افراد سودجو روابط عمومی شرکت شبکه پرداخت الکترونیکی کارت(شاپرک) اعلام کرد "هیچ نماینده‌ای از طرف شاپرک به دارندگان دستگاه‌های کارت‌خوان یا (پایانه‌های فروش) مراجعه نمی‌کند و واحدهای صنفی تنها باید با شرکتی که برای نصب دستگاه با آن طرف قرارداد بوده‌اند، مرتبط باشند."

رشته کاردانی فنی بازی‌سازی رایانه‌ای با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مرکز آموزش عالی سه شهر اراک، زنجان و مرکز فرهنگ و هنر واحد ۳۸ شهر تهران راه‌اندازی شد.

سخنگوی شورای نگهبان از تأیید طرح ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون مجوز مجلس در این شورا خبر داد که بر این اساس ادغام وزارت ارتباطات منتفی و سرپرستی نیکزاد بر این وزارتخانه نیز به پایان می‌رسد.

طی دوره سکون و اختلال در تالیا برخی از مشترکان این اپراتور با مشکلات متعدد مواجه شدند و در نهایت بسیاری به دلیل پیدا نکردن راهکار مناسبی برای حل این معضلات ترجیح دادند از سیم‌کارت اپراتور دیگری استفاده کنند اما به تازگی اینگونه اعلام شده است که کاربران این اپراتور می‌توانند بار دیگر سیم‌کارت‌های خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۳۲۹۹۹۰۰۰۰ فعال کنند.

سایت تراوین که یک سایت بازی آنلاین از نوع استراتژیک است و دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هست از صبح سه شنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۱ فیلتر شد. 

نکته جالب در خصوص این بازی آنکه این سایت دارای پسوند .ir و کاملا به زبان فارسی است. در این بازی کاربران اقدام به ساخت دهکده‌های خود کرده باید اقدام به توسعه آن کرده و مانع حمله دیگران شوند. 

نکته قابل توجه در این بازی آنلاین بودن دایمی و رصد اتفاقات است و چنانچه کاربری به مدت طولانی به این بازی دسترسی نداشته باشد متحمل خسارت‌های زیادی می‌شود و بسیاری از اندوخته‌های خود را ازدست می‌دهد.
کد مطلب: 24803
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
United States
از بس هی فرت و فرت زدید همه چی رو فیلتر کردید دیگه همه وی پی ان دارن. همه ماشالله هزار ماشالله متخصص دور زدن فیلترینگ شدن.
بنابر این فیلتر شدن سایت تراوین، ، حالا بد یا خوب، این سایت رو از دسترس خارج نمیکنه.
اینم اثر جانبی افراط و طفریت.
خودتون با دست خودتون مردم رو "ترغیب" که چه عرض کنم! "وادار" به استفاده از انواع فیــلتــر شکن کردید.
حالا بعضی از اونایی که فقط وی پی ان میگیرن که فیسبوکشون رو ببینن یا مثلا وبلاگ های بلاگر رو که از بیخ بد و خوب همه رو فیلتره کردین باز کنن، گاه گداری وسوسه میشن و یه سرکی هم به سایت های غیر اخلاقی میزنن!
خودتون با دست خودتون ملت رو به دام انداختید. هی گفتیم نکنید این کارو! هی گفتیم هی گفتیم! هی گفتیم فله ای فیلتر نکنین، فقط سایت های مستهجن رو فیلتر کنید. هیچ نوع سایت دیگه ای رو فیلتر نکنید! ولی هیچی! انگار اصلا چیزی نگفتیم. اینم نتیجش!
از حالا به بعد سیاست هاتون در مورد پالایش اینترنت کمترین اثر رو خواهد داشت.
حالا فرصت جبران هست یا نه دیگه خدا میدونه.
Mori
feedback
شما با چه معیاری سایتا رو فیلتر میکنید؟؟
اصلا معیاری هم دارین یا نه صبح پا میشید میگید بیاید تراوین رو فیلتر کنیم دلخوشی ایجاد کنیم؟؟!
فرشاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
کدوم معیار ؟ کدوم قانون ؟ تراوبن که مجوز داره !! هم از وزارت ارشاد هم از بنیاد ملی بازیهای رایانه ای . این بی قانونی و هرج و مرجه .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام