۶
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۵

اختلال گسترده دسترسی به سایت‌های اینترنتی/ زیرساخت: هیچ اختلالی وجود ندارد

ایتنا - دسترسی کاربران اینترنت به سایتهای مختلف این شبکه ارتباطی، چند روزی است که با اختلالات گسترده‌ای روبرو است و اغلب کاربران امکان دسترسی به سرویس های پرمخاطبی چون یاهو و گوگل و پست‌های الکترونیک جی میل، یاهومیل و هات میل را ندارند.


مدیرروابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت بروز هرگونه اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور را رد کرد و گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده تا به این لحظه هیچگونه اختلالی در شبکه ارتباطات زیرساخت کشور مشاهده نشده است.


به گزارش ایتنا از مهر، دسترسی کاربران اینترنت به سایتهای مختلف این شبکه ارتباطی، چند روزی است که با اختلالات گسترده‌ای روبرو است و اغلب کاربران امکان دسترسی به سرویس های پرمخاطبی چون یاهو و گوگل و پست‌های الکترونیک جی میل، یاهومیل و هات میل را ندارند.
در همین حال امکان استفاده از سرویس‌هایی چون یاهو مسنجر و جی تاک وجود ندارد.

اختلالات دسترسی به اینترنت تنها مربوط به این سایت‌ها نمی‌شود و کاربران اینترنت حتی برای دسترسی به سایت‌های خدماتی همچون پرتال بانکها و سایتهای خبری نیز با مشکل مواجه هستند.

در این میان‌ تاکنون اطلاع رسانی در زمینه این اختلالات از سوی متولیان امر صورت نگرفته و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی اینترنت کشور بروز هرگونه مشکل و اختلالی را در این شبکه رد می‌‌کند.

مهدی خدایی - مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: ممکن است برخی از اختلالات به وجود آمده ناشی از قطع دسترسی به VPN های غیرقانونی و غیرمجاز است که تا پیش از این کاربران اینترنت و برخی سازمان‌ها از آن برای دور زدن سامانه فیلترینگ استفاده می کردند؛ براین اساس به اشخاص حقوقی و سازمان‌ها و مراکز اداری پیشنهاد می‌شود که برای درخواست VPN های قانونی برابر ضوابط اعلام شده از سوی شورایعالی فضای مجازی اقدام کنند.

وی افزود: اما در زمینه زیرساخت ارتباطی باید گفت که شبکه ارتباطات زیرساخت در وضعیت کاملا نرمال به سر می‌برد و هیچگونه مشکل و اختلالی تا به این لحظه در این شبکه مشاهده و گزارش نشده است.

به گزارش مهر، اواخر اسفندماه نیز دسترسی به شبکه اینترنت کشور با اختلالاتی مواجه شد که برخی مسئولان آن را مربوط به اقدام شورایعالی فضای مجازی برای قطع دسترسی به VPN های غیرقانونی و ثبت نام VPN مجاز عنوان کردند.

کد مطلب: 25827
نام شما
آدرس ايميل شما


blue
feedback
Iran, Islamic Republic of
بعضی از سایتها رو خیلی دیر باز میکنه. گوگل رو هم خیلی دیر باز میکنه. چند روزی فقط شب ها اینطور بود. دوسه روز بود بهتر شده بود ولی امروز دوباره همین طوره. کلا قاطی داره! طبق معمول هم کسی جوابگو نیست
feedback
حتی اگه تمام ملت فریاد بزنن که اقا اینترنت اختلال داره و گوگل یه ساعت قابل دسترسه دو ساعت نیست و هر یه ساعت در میون فقط سایتای با پسوند ir رو میشه بازکرد اقایون میفرمایند هیچ اختلالی گزارش نشده و همه چی گل و بلبله.
سجاد
feedback
راست میگه هیچ اختلالی نیست یعنی این اقایان (توهین نشه) هر وقت کوسه ها حمله کردند رو میگن اختلال و گرنه تست اینترانت و بستن vpn که اختلال نیست پیش اینا.
feedback
همه چی آرومه ، اینترنتم 100 مگه!!!!!
امیر
feedback
ما چه گناهی کردیم که گیر چنین آدمایی افتادیم ؟ چرا نباید مثل بقیه مردم دنیا راحت باشیم . بخدا گناه داریم
محسن
feedback
این مملکت تو جامعه واقعی کلی مشکل لاینحل داره که نمیتونه مدیریت کنه،اونوقت بیاد به همین راحتی اینترنت پرسرعت در اختیار مردم بزاره که جامعه مجازی هم بیاد روش.این جور چیزا تو ایران بسیار محافظه کارانه رسیدگی میشه که مبادا مملکت از طریق اینترنت هرج و مرج واردش بشه.ایتنا جان اگه بد نگفتم لطفا بچاپ
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام