۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد:

پارامترهای مختلفی در سرعت اینترنت دخیل است

ایتنا- مسئولان می‌گویند زیرساخت‌ها و آنچه که مربوط به وزارت ارتباطات است، در حال بهبود است.
پارامترهای مختلفی در سرعت اینترنت دخیل است



گاهی در توجیه کندی‌هایی که در سرعت اینترنت وجود دارد، بحث حملات سایبری مطرح و از انجام این حملات به عنوان دلیل کندی اینترنت یاد می‌شود. این در حالی است که رییس سازمان فناوری اطلاعات معتقد است به لحاظ فنی این گونه نیست که همواره برای مقابله با حملات مجبور به کاهش پهنای باند باشیم.



به گزارش ایتنا از ایسنا، علی حکیم جوادی اظهار کرد: گاه حملاتی نسبت به فضای مجازی کشور صورت می‌گیرد اما در حال حاضر با تسلطی که در وزارت ارتباطات و به خصوص در زمینه تامین زیرساخت‌ها وجود دارد، فکر می‌کنم به لحاظ فنی و علمی بسیار مناسب با این موضوع برخورد می‌شود و نیازی نیست که برای مقابله با این حملات سرعت اینترنت را کاهش دهیم. علاوه بر این باید به این نکته هم توجه داشت که پارامترهای متعددی در سرعت اینترنت دخیل است.


معاون وزیر ICT با بیان این مطلب که در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در کشور به سرعت در حال رشد است تصریح کرد: آمارهای جهانی هم رشد ایران در این زمینه را مورد تایید قرار می‌دهند. اکنون تعداد سایت‌های .ir که در دنیا ثبت می‌شوند، نسبت به سایر کشورها به مراتب بالاتر است و این موضوع گویای آن است که تعداد کاربران ما با رشد مواجه است.

حکیم جوادی همچنین عنوان کرد: اکنون سایت‌های .ir از مرز ۳۶۰ هزار سایت گذشته و این موضوع گویای این است که تعداد متقاضیان اینترنت درحال افزایش است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بخشی در مرکز متما به سنجش کیفیت خدمات شرکت‌های اینترنتی اختصاص داده شده است اظهار کرد: لازم است که این موارد مورد توجه بیشتری قرار گیرند چرا که اکنون به لحاظ زیرساختی آنچه به وزارت ارتباطات برمی‌گردد مشکلی ندارد و چه از نظر اینترنت و چه از نظر اینترانت، سرویس‌ها مرتب در حال بهبود است و به نوعی پهنای باند در حال گسترش محسوب می‌شود.

حکیم جوادی در پایان با تاکید مجدد بر این که لازم است به سطح خدماتی که ارائه می‌شوند توجه بیشتری صورت بگیرد، یادآور شد: در حال حاضر با توجه به تسلطی که در وزارت ارتباطات وجود دارد به خصوص زیرساخت‌ها، از نظر علمی و فنی از وضعیت خوبی برخوردار است.

کد مطلب: 26245
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
اووووووووووع
امیر
feedback
خوب چیه آقا، عالیه اصلا، توپ توپ...
بی خود نیست که از نظر سرعت و کیفیت اینترنت اول هستیم تو جهان {از آخر}
محمد
feedback
United States
دوباره گفت سایت های که با دامنه ی ir.....
ای خدا اینا چه جوری میشن مسئول یه جایی نشون ما هم بده
مرتضی
feedback
منظور بهبود یعنی اینکه دیگه اینترنت داره میلی میشه و به زودی هیچ سایت و فیلترشکن ووو باز نمیشه میشه همون اینترانتی که قبلا" یه خیلیها میگفتن و مسئولین انکار میکردن.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام