۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۸

مایکروسافت بزرگ‌ترین شبکه رایانه‌های آلوده جهان را از کار انداخت

ایتنا- مایکروسافت توانست با گرفتن محوز از قاضی، ترافیک اینترنتی شرکت‌های آلوده کننده را مسدود کند.
مایکروسافت بزرگ‌ترین شبکه رایانه‌های آلوده جهان را از کار انداخت


شرکت مایکروسافت با انتشار گزارشی اعلام کرد که از زمان آغاز طرح ویژه خود در ۳ سال قبل برای جلوگیری از جرایم آنلاین، موفق شده است بزرگ‌ترین شبکه رایانه‌های شخصی در معرض خطر را نجات دهد و جلوی هرگونه حمله به این شبکه گسترده که شامل ۲ میلیون دستگاه رایانه در سراسر جهان می‌شود را بگیرد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت moneycontrol، این شرکت نرم‌افزاری بزرگ با ترتیب یک پرونده قضایی در تگزاس موفق شد موافقت قاضی را بگیرد تا بر اساس آن شرکت‌های اصلی ارایه دهنده خدمات آنلاین تمام ترافیک ۱۸ آدرس اینترنتی که به صورت مستقیم برای کلاهبرداری روی رایانه‌های آلوده استفاده می‌شدند را مسدود کنند.

گفته می‌شود که به صورت همزمان اقدامات قانونی مایکروسافت باعث شد تا در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز فعالیت مشابه انجام شود و سرورهایی که احتمال می‌رفت در حلقه جرایم سایبری ZeroAccess نقش دارند، غیرفعال شوند.

این قبیل حلقه‌ها از شبکه رایانه‌های آلوده موسوم به بوت‌نت (Botnet) در طرح‌های پیچیده خود استفاده می‌کنند تا آن‌ها را مجبور کنند بدون آگاهی صاحب رایانه روی آگهی‌های تبلیغاتی کلیک کنند.

طرح‌های مربوط به آگهی‌های تقلبی در نتایج موتور جست‌وجوهای اینترنتی از جمله Bing مایکروسافت نیز نمایش داده می‌شوند و آن‌ها را مجبور می‌کنند برای کالاهایی که شانسی برای فروش ندارند، هزینه بپردازند.

شرکت مایکروسافت در گزارش خود توضیح داد، بوت‌نت در هر ماه باعث می‌شود تا مراکز تبلیغاتی فعال در موتور جست‌وجوهای Bing، گوگل و یاهو هزینه‌ای بالغ بر ۷. ۲ میلیون دلار را پرداخت کنند.

مایکروسافت برای توقف فعالیت این زنجیره بوت‌نت اطلاعات خود را با مراکز امنیتی FBI و Europol در میان گذاشت. گفته می‌شود که برای این اقدام سازمان‌های ملی در کشورهای آلمان، سوئیس، لتونی، لوگزامبورگ و هلند اقداماتی را انجام دادند.
کد مطلب: 28700
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام