۴
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۱

مهران رایانه خبر تولید اولین آنتی‌ویروس ایرانی را تکذیب کرد

ایتنا - احتمال می‌دهیم که این مراکز برای توجیه هزینه حمایتی از دولت دست به گفتن چنین دروغ‌های می‌زنند تا بتوانند ادامه کمک‌های دولتی را هموار نمایند.


شرکت مهران رایانه با ارسال نامه‌ای به ایتنا اخبار جدید در خصوص عرضه "نخستین ضدویروس ایرانی" را تکذیب کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

در روز گذشته مورخ ۱۶ آذر ۱۳۹۲ خبر زیر در سایت های مختلف خبری حوزه فناوری اطلاعات منتشر گردید:
"مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری امن پرداز از تولید اولین آنتی ویروس تولید داخل کشور خبر داد و تاکید کرد: این آنتی ویروس تا سه سال دیگر به سایر کشورها صادر می‌شود."

جهت اطلاع آن مدیریت محترم به استحضار می‌رساند که اولین ضدویروس صددرصد داخلی در سال ۱۳۷۳ توسط آزمایشگاه تحلیل بدافزار ایمن واقع در بخش فنی شرکت مهندسی مهران رایانه با نام تجاری ایمن تولید و به بازار عرضه گردید. قریب ۲۰ سال است که این آزمایشگاه فعالیت دارد و در این مدت طولانی محصولات متنوع ضدبدافزار تحت سیستم عامل‌های داس و ناول و ویندوز ( نگارش‌های طلایی، سیمرغ و هما ) را به بازار عرضه کرده است که تمامی قسمت ها از جمله موتور جستجوی بکار رفته در آنها صددر صد ایرانی و بومی می باشد.
در حال حاضر نیز با مشارکت شرکت فناپ و بانک پاسارگاد، در جهت تنوع بخشی به سبد محصولات خود توانسته ایم با استفاده از یک موتور جستجوی خارجی، نسخه های تک کاربره و شبکه سازمانی به نام ضدبدافزار ایمن ( نگارش ققنوس ) را اضافه نمائیم که شامل ضدویروس، دیواره آتش، ضد هرزنامه
متاسفانه در فضای کسب و کار فعلی عنوان بومی و داخلی به قدری با ارزش گردیده است که هر مجموعه ای بدون توجه به سابقه تاریخی موجود به خود اجازه می‌دهد عنوان اولین‌ها را بکار ببرد
و ... است. همچنین محصول جدیدتری با نام ضدبدافزار ایمن ( نگارش سورنا ) که مشخصه مهم آن قابلیت استفاده از دو انجین داخلی ایمن و خارجی است را در دستور کار خود داریم.

البته اینکه آیا می توان در حال حاضر دارای یک ضدبدافزار صد در صد بومی با توجه به اینکه روزانه چند ده هزار بدافزار جدید تولید می شوند، بحثی است که لازم است در یک مناظره مطرح گردد تا این آزمایشگاه با دارا بودن بزرگترین بانک ویروس در خاور میانه بتواند نظرات خود را مطرح نماید.

متاسفانه در فضای کسب و کار فعلی عنوان بومی و داخلی به قدری با ارزش گردیده است که هر مجموعه ای بدون توجه به سابقه تاریخی موجود به خود اجازه می‌دهد عنوان اولین‌ها را بکار ببرد، کما اینکه در سال گذشته شاهد رونمائی اولین ضدویروس بومی در آپا دانشگاه شیراز با حضور معاونت علمی ریاست جمهوری بودیم.

لازم به توضیح است که ضدویروس ایمن در ۲۰ سال گذشته همواره سعی کرده نظر مسئولین امر را برای حمایت از محصول بومی به صورت خرید محصول و نه کمک بلاعوض جلب نماید که متاسفانه هیچگاه پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده ایم، ولی احتمال می‌دهیم که این مراکز برای توجیه هزینه حمایتی از دولت دست به گفتن چنین دروغ‌های می‌زنند تا بتوانند ادامه کمک‌های دولتی را هموار نمایند.
اسناد ضمیمه زیرگویای این موضوع هستند که در زمانی که این مراکز هنوز تاسیس نشده بودند، این شرکت نسبت به ثبت محصولات خود اقدام نموده است و امیدواریم مراکز و افرادی که قصد دارند خدمتی را رونمایی کنند به دور از هر گونه دروغ پردازی در فضای کسب و کار حضور پیدا کنند، زیرا وارد شدن در بازار با مطالب کذب آسان است ولی جلب نظر مشتریان می تواند باعث ماندگاری در بازار شود.
 
 حمید رضا سعدی - مدیر عامل
 
کد مطلب: 28702
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
اسناد ضمیمه زیر؟
کو اسناد ضمیمه زیر؟
feedback
اگر خوب در خبر تسنیم نیوز دقت کنید مدیرعامل امن‌پرداز چنین ادعایی نکرده و تیتر انتخاب شده توسط خود خبرگزاری‌ها انتخاب شده بوده!
feedback
آنتی ویروس ایرانی من استفاده کردم خوبه
feedback
بله، تو تسنیم نوشته شده:
"مدیرعامل شرکت امن‌پرداز همچنین در پاسخ به سوال دیگری از تسنیم مبنی بر اینکه آیا شما به راستی اولین تولیدکننده ضدبدافزار بومی در کشور هستید، گفت: ما اولین نیستیم، چرا که شرکتی همچون مهران رایانه با تولید محصول ایمن جزء اولین‌ها به شمار می‌رود اما به گفته خود این شرکت از موتور بیت دیفندر استفاده می‌کند اما موتور تحلیل ما کاملا بومی است. "
منبع:
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/213500
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام