۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۰

روبوت‌های خرابکار در کمین کاربران اینترنتی

ایتنا - در فعالیت‌های اینترنتی ساماندهی شده از جمله موتورهای جست‌وجوی اینترنتی در 31 درصد موارد روبوت‌های خرابکارانه کاربران را به دام می‌اندازند.
روبوت‌های خرابکار در کمین کاربران اینترنتی


نتایج حاصل از مطالعه جدید نشان داد که نزدیک به دوسوم ترافیک سایت‌های اینترنتی توسط روبوت‌های آنلاین ایجاد می‌شوند و حدود یک‌سوم آن‌ها نیز خرابکارانه هستند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، این مطالعه توسط شرکت امنیتی Incapsula انجام شد و کارشناسان در پایان دریافتند که میزان فعالیت ربوت‌های مجازی برای افزایش ترافیک اینترنتی نسبت به مارس ۲۰۱۲ حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این بررسی گفته شد که کاربران در طول گشت‌وگذارهای اینترنتی خود با روبوت‌های مجازی مواجه می‌شوند که در ۵۵ درصد مواقع آن‌ها فعالیت‌های مناسب انجام می‌دهند.

اما در کنار این مسئله، در فعالیت‌های اینترنتی ساماندهی شده از جمله موتورهای جست‌وجوی اینترنتی در ۳۱ درصد موارد روبوت‌های خرابکارانه کاربران را به دام می‌اندازند.

این روبوت‌های خرابکارانه از ارسال هرزنامه گرفته تا روش‌هایی مانند معرفی سایت‌های تقلبی و سرقت اطلاعات شخصی کاربران را به کار می‌گیرند تا به اهداف شوم خود برسند.

میزان کلی فعالیت روبوت‌های خرابکار در اینترنت نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده و تنها ۲ درصد افزایش یافته است که البته گفته می‌شود تلاش‌های گوگل در این زمینه بسیار اثرگذار بوده است.
 
کد مطلب: 28788
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام