۳
۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۱

تبعیض برای برخی شرکت‌های اینترنتی

ایتنا- یک کارشناس: مصوبه پرسروصدای تنظیم مقررات شاید بعضی شرکت‌ها را تا لبه ورشکستی هدایت کند.
تبعیض برای برخی شرکت‌های اینترنتی


یک کارشناس درباره مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات که تخفیف‌هایی را برای ارایه‌کنندگان ADSL اعمال کرد گفت: برای من خیلی جالب است که بین شرکت‌ها به این وضوح تبعیض قائل می‌شوند در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد. در حقیقت شاید چنین مصوبه‌ای بتواند بعضی از شرکت‌های اینترنتی را تا لبه ورشکستگی ببرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طالب شرفی با اشاره به این موضوع که تمامی کاربران در سبد خانوار خود از ADSL استفاده نمی‌کنند گفت: بسیاری از کاربران از ADSL استفاده نمی‌کنند و با سرویس‌های دیگری به اینترنت متصل می‌شوند. در کنار این موضوع باید توجه داشت که بسیاری از سازمان‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی در حال استفاده از سرویس‌های دیگری هستند.

وی با اشاره به این موضوع که مگر این ارگان‌ها از کاربران تشکیل نشده‌اند افزود: به هرحال این سازمان‌ها نیز از کاربرانی تشکیل شده‌اند تنها با این فرق که شرکت سرویسی با پهنای باند بیشتری را تهیه کرده است. درحال حاضر نیز می‌توان گفت قیمت‌ها مناسب است چراکه هر روز با توجه به نرخ تورم هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند اما شرکت‌ها برای رقابت مجبور به ثابت نگه داشتن قیمت‌ها هستند.

این کارشناس، مصوبه ۱۸۱ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات را عاملی برای ضرر رساندن و ورشکستگی شرکت‌های ISP وISDP و سایر اپراتورها عنوان کرد و گفت: مطمئنا اعمال این تخفیف برای گروهی خاص سبب ایجاد اختلال و ورشکستگی برای سایر فعالان حوزه اینترنت می‌شود. به علاوه اصلا مشخص‌ نیست که چه میزان از این تخفیف وارد سبد خانواده می‌شود چراکه PAPها می‌توانند وارد حوزه ISPها و ISDPها شوند.

شرفی با اشاره به این موضوع که بسیاری از افراد در این شرکت‌ها درحال کار هستند و مصوبه می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند عنوان کرد: باید سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به همه با یک دید یکسان نگاه کند و فرقی‌ را در این زمینه بین‌ شرکت‌ها قائل نشود. به طور کلی اینترنتی که شرکت‌ها از دولت خریداری می‌کنند به خودی خود گران است. ما منتظر کاهش قیمت از سوی دولت بودیم ولی اصلا انتظار نداشتیم که این کاهش تنها برای گروهی خاص اعمال شود.

او در مورد مشکلاتی که مخابرات‌های استانی برای سایر شرکت‌های خصوصی به وجود می‌آورند، اظهار کرد: مخابرات‌ استانها همکاری‌های لازم را با شرکت‌های خصوصی ندارند چراکه نمی‌خواهند در منطقه خود رقیبی دیگر برای آن‌ها ایجاد شود. متاسفانه مخابرات به جای اینکه به فکر تهیه بستر باشد به کارهای خرد مشغول شده و فکر می‌کند سود کلان در خرده کاری است. درحقیقت این مضوع باعث ایجاد یک رقابت ناسالم بین شرکت‌ها شده است.

شرفی در پایان در مورد عملکرد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور پاسخ داد: متاسفانه حقیقت این است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای عمل خاصی نداشته و در بسیاری از مکان‌ها از خود حضوری نشان نمی‌دهد. از دید برخی از شرکت‌های خصوصی این سازمان مقبولیت چندانی ندارد به علاوه اعضای هیات مدیره این سازمان به دلیل اینکه از فعالان شرکت‌های خصوصی مطرح هستند آنقدر مشغله دارند که نتوانند به چنین موضوعاتی رسیدگی کنند. می‌توان گفت عملکرد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای عملا مانند اتحادیه‌ها شده است.
کد مطلب: 29901
نام شما
آدرس ايميل شما


آرش
feedback
این مصوبه نشان داد وجود برخی نامهای دهن پر کن مانند جهانگرد در تصمیمات کلان نیز هیچ کمکی به رفع مشکلات اینترنت در کشور نمیکند به نظرم ایشان باید برای اتخاذ پنین تصمیمات ناعادلانه ای که عامل رانت و فساد و انحصار گرایی میشود مورد مواخذه جدی قرار گیرند
احمدی
feedback
از نظام صنفی و همچنین رسانه های پرطرفدار آی تی مانند ایتنا میخواهیم بصورت جدی پیگیر این تبعیض ناعادلانه و غیر قانونی شوند همه میدانند PAP ها بخودی خود نمیتوانند بدون داشتن مجوز ISP یا ISDP سرویس اینترنت دریافت نمایند علاوه بر اینکه این مصوبه ناقض مصوبات و مچوزهای قبلی است همچنین بسیاری شرکتهای دیگر ISDP را هم بصورت مستقل فعالیت کرده و به شرکتهای PAP ارائه سرویس میدهند به شدت متضرر خواهد کرد لذا امیدوارم سریعا این مصوبه به نفع همه توزیع کنندگان اصلاح شود .
توزیع کننده
feedback
امیدوارم که برای ارائه سرویس بهتر کسی هم به شرکت زیر ساخت نطارت دقیقی داشته باشد تا علاوه بر کیفیت نامناسب دست از کم فروشی های مداوم خود بردارد چیزی که سالهاست عیان است و کسی توجهی به آن ندارد همچنین اصلاحاتی در قراردادهای یک طرفه شرکت زیر ساخت با توزع کنندگان صورت گیرد
آمین
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام