۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۸

یک‌سوم کاربران برای گوشی سرقت شده خود هزار دلار می‌دهند

ایتنا - بررسی‌ها نشان داده است که 45 درصد سرقت گوشی زمانی صورت می‌گیرد که کاربر حواسش به آن نیست و این دستگاه را جا می‌گذارد.
یک‌سوم کاربران برای گوشی سرقت شده خود هزار دلار می‌دهند


سرقت تلفن همراه مسئله‌ای است که اگر تاکنون تجربه نکرده باشید، قطعا برای یکی از آشنایان و اطرافیان شما اتفاق افتاده است و آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۳ میلادی تلفن همراه بیش از ۳.۱ میلیون آمریکایی سرقت شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز، مرکز Lookout در تازه‌ترین گزارش خود توضیح داد که ۷۰ درصد مردم پس از آنکه متوجه می‌شوند گوشی‌شان سرقت شده است به صورت شخصی سعی می‌کنند آن را پیدا کنند و پس بگیرند.

بسیاری از مردم اعتراف کردند که پس از سرقت گوشی خود را در شرایط سخت و خطرناک قرار می‌دهند تا بتوانند آن را پیدا کنند و البته به عقیده آن‌ها مهم‌تر از دستگاه الکترونیکی، اطلاعاتی محسوب می‌شود که در آن ذخیره شده است.

البته باید توجه داشت که نبودن گوشی همیشه به معنی سرقت شدن آن نیست و در برخی مواقع هم گوشی مفقود می‌شود یا به عبارت دیگر کاربر آن را جا می‌گذارد. به جز این، سن افراد نیز در جریان نحوه استفاده از گوشی اثر می‌گذارد.

به هر حال، آن دسته از کاربرانی یک بار گوشی‌شان سرقت شده است اقدامات بیشتری انجام می‌دهند تا جلوی سرت مجدد گوشی خود را بگیرند.


طبق آمار موجود بین ۷۰ تا ۸۰ درصد افرادی که گوشی‌شان یک بار سرقت شده است اقدامات پیشگیرانه گسترده‌ای انجام می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به نصب ابزارهای گوشی‌یاب، بازگذاری ابزارهای امنیتی یا استفاده از قفل نمایشگر گوشی اشاره کرد.

اینکه گوشی شما سفید، مشکی، نقره‌ای یا طلایی باشد چندان برای سارقان اهمیت ندارد. زیرا این دستگاه الکترونیکی همراه ۳۰ برابر بیشتر از شمش نقره مورد توجه سارقان قرار می‌گیرند و تبدیل کردن آن به پول هم راحت‌تر انجام دهد.

بررسی‌ها نشان داده است که ۴۵ درصد سرقت گوشی زمانی صورت می‌گیرد که کاربر حواسش به آن نیست و این دستگاه را جا می‌گذارد.

بررسی‌های مرکز Lookout همچنین نشان داده است که تنها در ۱۱ درصد موارد تلفن همراه از داخل دست، جیب و کیف سرقت می‌شود.


مالباختگانی که گوشی آن‌ها سرقت شده است در ۵۰ درصد موارد گفته‌اند که حاضر هستند با پرداخت ۵۰۰ دلار گوشی خود را پس بگیرند. زیرا داخل این دستگاه اطلاعات مهمی مانند عکس، ویدیو، ابزارهای کاربردی، اطلاعات شخصی و شماره تلفن دارند.

همچنین، یک‌سوم کاربران موبایلی که از هیچ برنامه‌ پشتیبان مخصوص اطلاعات خود استفاده نمی‌کنند حاضر شده‌اند که ۱۰۰۰ دلار بپردازند تا اطلاعات آنها بدون کم و کاست بهشان بازگردد.
 
کد مطلب: 30476
نام شما
آدرس ايميل شما


احسان
feedback
با سلام اطلاع رسانیتون خیلی خوبه فقط اگه میشد ویدیوهای مربوط به اخبار را هم در کنار اونا میزاشتین خیلی بهتر میشدالبته اونای که به زبان فارسی بازگردونده شده ان؟ با تشکرفروان
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام