۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵

تلاش سیسکو برای غلبه بر اُفت درآمدی

ایتنا- سیسکو، این کمپانی عظیم راهکارها و تجهیزات شبکه‌ای، این روزها با افت درآمد روبرو شده است.
تلاش سیسکو برای غلبه بر اُفت درآمدی


گزارش درآمدی سیسکو، بزرگ‌ترین عرضه‏‌کننده راهکار‌ها و تجهیزات شبکه‌‏ای جهان نشان می‌‏دهد این شرکت در سه ماهه سوم سال مالی جاری نیز همچنان با اُفت درآمدی دست و پنجه نرم‏ می‌‏کرده است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏‌سایت computerworld، شرکت سیسکو در سه ماهه منتهی به ۲۶ آوریل امسال حدود ۵. ۱۱ میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم ۵. ۵ درصد کمتر از درآمد این شرکت در دوره مشابه سال گذشته است.

با این همه اُفت درآمدی سیسکو کمتر از میزان پیش‌‏بینی شده بوده است. سیسکو پیش‌‏بینی کرده بود در سه ماهه سوم امسال درآمد‌هایش حداقل ۶ درصد کاهش یابد. درآمد خالص این شرکت نیز در این دوره با ۲. ۳ درصد کاهش به ۶. ۲ میلیارد دلار رسیده است. درآمدهای سیسکو در دو فصل مالی گذشته نیز روند کاهشی داشته است.

بر اساس این گزارش، سیسکو پیش‌‏بینی کرده است در سه ماهه چهارم امسال با اُفت درآمدی کُندتری مواجه باشد. پیش‌‏بینی شده است درآمد سیسکو در چهارمین فصل مالی امسال بین ۱ تا ۳ درصد کاهش یابد.

جان چامبرز، رئیس و مدیر عامل سیسکو اعلام کرده‏‌اند هر چند روند کاهش درآمدهای سیسکو روند کُندتری به خود می‌‏گیرد، چند فصل طول می‌‏کشد تا این شرکت دوباره به مسیر رشد درآمدی برگردد.

به گفته چامبرز، فروش محصولات سیسکو در بازار کسب و کارهای آمریکا نقطه قوت این شرکت در سه ماهه سوم امسال محسوب می‌‏شود، اما شرایط بازار کشورهای در حال توسعه برای این شرکت مطلوب نیست و پیش‌‏بینی‏‌ها نیز حاکی از این است که وضعیت این کشور‌ها در دوره‌‏های آتی نیز به همین منوال خواهد بود.

بنا بر اعلام مدیر عامل سیسکو، سفارشات این شرکت در کشور روسیه ۲۸ درصد و در برزیل ۲۷ درصد کاهش داشته است. سفارشات چینی‏‌ها برای محصولات و راهکارهای سیسکو نیز ۸ درصد کاهش داشته است.

چامبرز بی‌‏ثباتی اقتصادی را علت کاهش سفارشات در این کشور‌ها دانسته است و گفته است بازار کشورهای اروپایی گرچه همچنان ضعیف و شکننده است، اما نشانه‏‌هایی از احیا و شکوفایی دوباره در آن دیده می‌‏شود.
کد مطلب: 30572
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام