۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵
در نشست خبری ائتلاف انتخاباتی تبسم برای حضور در انتخابات نصر تهران اعلام شد

همه بخش‌های فناوری اطلاعات باید در هیات مدیره سازمان نصر نماینده داشته باشند

ایتنا - سعادت: دوست دارم شفاف صحبت کنم و این قول را هم می‌دهم که در صورت انتخاب شدن، این شفافیت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز ادامه یابد.


نشست مطبوعاتی ائتلاف انتخاباتی تبسم، برای اعلام دلایل نامزدی در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و بیان برنامه‌ها و استراتژی‌های این گروه برگزار شد.


به گزارش رسیده به ایتنا، در این نشست خبری که با حضور ۱۵ تن از اعضای ائتلاف تبسم برگزار شد، ناصرعلی سعادت به عنوان نماینده و سرگروه این ائتلاف گفت: تبسم برگرفته از واژه‌های توسعه پایدار، برناپروری، ساماندهی کسب و کار و مشارکت صنفی است و امیدواریم در دوره آینده، با ایجاد تغییرات جدی در نگرش‌ها و فرایندها، به این اهداف دست یابیم.
وی در مورد اعضای گروه تبسم توضیح داد: اولا به دنبال این بوده‌ایم که اعضای گروه حتما علاقه‌مند و معتقد به انجام فعالیت‌های صنفی باشند. بنابراین انتخاب اعضا پس از پایان مهلت ثبت‌نام و از میان کسانی شکل گرفت که خود برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرده بودند.

سعادت ادامه داد: در درجه دوم، معتقد بودیم شرط تشکیل یک هیات مدیره قوی این است که نماینده‌ای از هر یک از حوزه‌های فناوری اطلاعات در آن حضور داشته باشد تا مسائل و مشکلات هر بخش را بتوانیم به صورت دقیق و تخصصی پیگیری کنیم. به همین دلیل از فعالان هر حوزه خواستیم بدون دخالت ما، از میان کاندیداها فرد مورد نظرشان را برای حضور در هیات مدیره اعلام کنند. به این ترتیب اعضای ائتلاف تبسم، درواقع نمایندگان بخش‌های مختلف صنف هستند.
نامزد انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: ائتلاف دیگری نیز معرفی شده است که ۸ نفر از اعضای آن ائتلاف با گروه تبسم مشترک است. دوستان آن ائتلاف لطف داشته و با اطلاع یا بدون اطلاع اعضای تبسم، نام آنها را در فهرست خود گذاشته‌اند. باید تاکید کنم که فهرست اول و پیشنهادی تمام اعضای این گروه، تبسم است و اگر اعتراضی در مورد قرار گرفتن نام کسی در هر دو فهرست صورت نگرفته، برای حفظ وحدت و وفاق بوده است.

سعادت همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگاران در مورد لزوم توجه به جوانان در سازمان نصر گفت: برای این موضوع برنامه‌های جدی داریم. شاید از فعالان قدیمی حوزه فناوری اطلاعات سوال کنید در کدام زمان به توجه و حمایت صنف بیش از همیشه نیاز داشتید، می‌گویند در یکی دو سال اول فعالیت. بنابراین ما نیز توجه به کسانی که می‌خواهند به تازگی فعالیت خود در این حوزه آغاز کنند را در دستور کار داریم و با برگزاری استارت‌آپ‌ها، به آنها کمک خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد بیرون ماندن نام برخی افراد از فهرست تبسم گفت: دوست دارم شفاف صحبت کنم و این قول را هم می‌دهم که در صورت انتخاب شدن، این شفافیت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز ادامه یابد. همان طور که گفتم ما به دنبال این بوده‌ایم که هر یک از بخش‌های فناوری اطلاعات نماینده‌ای در هیات مدیره داشته باشند. بنابراین در جایی که ۱۵ نفر امکان حضور در هیات مدیره به عنوان نماینده شرکت‌ها را دارند، نمی‌توانیم نام ۱۳ کاندیدای بخش نرم‌افزار یا ۷ کاندیدای بخش اینترنت را در لیست بیاوریم. علاوه بر این، برخی دوستان پس از تمدید مهلت ثبت‌نام و در آخرین روز اعلام حضور کردند که این موضوع، قاعدتا فرصت رایزنی و بررسی آنها برای حضور در فهرست نهایی را از ما گرفت.

سعادت در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد برنامه‌های گروه تبسم گفت: این که ما یک سری شعار را به عنوان برنامه اعلام کنیم، در حرف قشنگ است اما کاربردی برای صنف ندارد. ما به دنبال این بودیم که از هر بخش صنف، افرادی مقبول که ذی‌نفع هستند، گرفتاری آن بخش را می‌دانند و می‌توانند برای حل آن گام بردارند در فهرست تبسم حضور داشته باشند. از سوی دیگر، معمولا ما در کشور با تصمیمات و اتفاقات خلق‌الساعه روبرو هستیم که نیاز به واکنش سریع دارد و نمی‌توان از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرد. بنابراین در تلاشیم با استفاده از نیروهای پرتوان و البته کاهش بوروکراسی، برای پیشبرد اهداف صنف بکوشیم.

نامزد انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: با تشکیل دولت تدبیر و امید، اتفاقات خوبی در کشور روی داده و با توجه به تعاملی که با دنیا به وجود آمده، در موقعیت ویژه‌ای قرار داریم. از سوی دیگر افرادی مانند مهندس جهانگرد و مهندس قنبری به حوزه فناوری اطلاعات باز گشته‌اند که کارنامه آنها در ۳۰ سال اخیر از توجه و تلاش‌شان برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات حکایت دارد.
وی افزود: دولت تدبیر امید بیش از سایر دولت‌ها نشان داده که فناوری اطلاعات را محور توسعه می‌داند و فراتر از شعار برای توسعه این حوزه تلاش می‌کند. بنابراین در این فضا مسوولیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بیش از پیش است و باید هیات مدیره سازمان در دوره آینده، با تعامل مناسب با دولت، برای توسعه ICT بکوشد.

سعادت با بیان این که اکنون فضای مناسبی به وجود آمده تا طلب صنف فناوری اطلاعات را از دولت وصول کنیم گفت: این موضوع به این معنی است که باید نماینده بخش خصوصی در نهادهای تصمیم ساز و تصمیم‌گیر مانند کمیسیون تنظیم مقررات حضور داشته و فراتر از اعلام نظر مشورتی، حق رای داشته باشد.
گفتنی است انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران روز پنجشنبه مهرماه برگزار می‌شود.
براساس این گزارش ائتلاف تبسم در شاخه شرکت‌ها ۱۵ نفر شامل ناصرعلی سعادت، سیدعلی آذرکار، بهناز آریا، شاهین اکبریان طبری، باقر بحری، علی‌رضا پورنقش‌بند، علی توسلی، شهاب جوانمردی، اصغر رضانژاد، سیدمجید صدری، حسین غروی‌رام، محمدرضا کریمی بدرآبادی، علیرضا محمودیان، حجت‌الله مسعودی و آزاد معروفی را معرفی کرده است.
همچنین در ائتلاف تبسم رضا سمیع‌زاده، حسن بیگی و پژمان زند نامدار از شاخه فروشگاه‌ها و مهرداد ذوالفقاریان و آیدین عدالت از شاخه مشاوران عضو هستند.
 
کد مطلب: 32707
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام