۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱

افشای جزئیات تازه در مورد مرورگر اسپارتان مایکروسافت

ایتنا- مایکروسافت می‌گوید اسپارتان با مرورگر قبلی این کمپانی بسیار متفاوت است و نمی‌توان آن را IE نامید!
افشای جزئیات تازه در مورد مرورگر اسپارتان مایکروسافت


مرورگر تازه مایکروسافت که قرار است همراه با ویندوز ۱۰ عرضه شود، احتمالا مجهز به دستیار صوتی کورتانا ، پشتیبانی از نگارش دیجیتال و فناوری زبانه‌های گروهی و ... خواهد بود.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی نت، مرورگر اسپارتان از موتور پایه تازه‌ای موسوم به Trident استفاده خواهد کرد و موتور جاوااسکریپت آن به نام Chakra هم کاملا ارتقا یافته است.
مایکروسافت اصرار دارد که اسپارتان با مرورگر قبلی این شرکت تفاوت اساسی دارد و لذا نباید از عنوان IE برای آن استفاده کرد.

حجم کم و سبکی از جمله دیگر ویژگی‌های اسپارتان است و مایکروسافت امیدوار است مجموعه این ویژگی‌ها، رقابت آن را با مرورگرهای کروم گوگل و فایرفاکس موزیلا ممکن کند.

با توجه به اضافه شدن دستیار صوتی کورتانا به اسپارتان دریافت فرامین صوتی توسط مرورگر یاد شده ممکن خواهد بود. لذا برای پی بردن به وضعیت یک پرواز خاص می‌توان از این مرورگر خواست تا این مساله را چک کند. این مرورگر در نسخه رومیزی ویندوز ۱۰ و نسخه همراه این ویندوز موسوم به ویندوز فون در دسترس خواهد بود.

قابلیت پشتیبانی از نگارش دیجیتال یا digital inking مرورگر مذکور به کاربران ویندوز ۱۰ امکان می دهد تا با استفاده از ابزار قلم، بر روی یک صفحه وب مطالبی را یادداشت کنند و این مجموعه مطالب را برای دوست یا همکارشان ارسال کنند. این صفحات وب را می توان در سرویس کلود وان درایو هم ذخیره کرد.
کد مطلب: 34061
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام