۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸

نیمی از سازمان‌ها تمایلی به توسعه نر‌م‌افزارها ندارند

ایتنا - 48 درصد مدیران شرکت‌ها اعلام کردند که توسعه، هزینه‌برترین بخش در چرخه حضور نرم‌افزار محسوب می‌شود.
نیمی از سازمان‌ها تمایلی به توسعه نر‌م‌افزارها ندارند


توسعه مهم‌ترین بخش از چرخه فعالیت یک نرم‌افزار کاربردی محسوب می‌شود و البته ضمن هزینه‌هایی که در بر دارد، می‌تواند نقش اساسی در میزان محبوبیت نرم‌افزار برجا بگذارد. سازمان‌های امروزی تمایل به خرید راهکارهای گران و پیچیده دارند، می‌خواهند فعالیت مورد نظر آنها در کوتاه‌ترین زمان انجام شود و روی پلتفورم‌های مختلف از نرم‌افزار مورد نظر خود استفاده کنند. اما این طور که بررسی جدید نشان داده است، معمولا به درخواست آنها پاسخ مثبت داده نمی‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، بررسی جدید را مرکز تحقیقاتی Forrester روی ۱۲۴ مدیر ارشد سازمان و توسعه دهنده نرم افزار انجام داد.

حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در بررسی یا به عبارت دقیق‌تر ۴۸ درصد آنها اعلام کردند که توسعه، هزینه‌برترین بخش در چرخه حضور نرم‌افزار محسوب می‌شود.

از بین کسانی که در این بررسی حضور داشتند ۲۰ درصد اعلام کردند که آزمایش روی نرم‌افزارهای جدید بیشترین هزینه را به آنها تحمیل می‌کند و ۱۵ درصد هم طراحی نرم‌افزار را پرهزینه‌ترین بخش در چرخه تولید این محصول خواندند.

 

درحالی که درخواست برای خرید نرم‌افزارهای جامع همچنان رو به افزایش است، سازمان‌ها تمایل چندانی به افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود ندارند و ترجیح می‌دهند نرم‌افزارها را به همان شکل همیشگی مورد به کار برند.

این بررسی همچنین نشان داد ۵۳ درصد سازمان‌ها هیچ برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت و توانمندی‌های گروه توسعه نرم‌افزاری ندارند و این در حالی است که ۳۴ درصد آنها برای افزایش زمان‌بندی‌ها در زمینه توسعه نرم‌افزار به راهکار جدیدی فکر نمی‌کنند.

علاوه بر موارد یاد شده ۵۱ درصد سازمان‌ها اعلام کردند که معتقدند کاربران ابزارهای موبایلی و اینترنتی طی چند سال آینده با پیچیدگی‌های بیشتری مواجه می‌شوند و می‌بایست در این زمینه روش‌های جدید تولید نرم‌افزار مورد استفاده قرار گیرد.
 
کد مطلب: 36531
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام