۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳

عرضه پلتفرم متن‌باز اینتل مخصوص تحلیل کلان داده‌ها

ایتنا - سیستم TAP انواع مختلف الگوریتم‌ها، ابزارها و موتورهای هوشمند را برای تحلیل و یکپارچه سازی کلان داده‌ها در خود جا داده است.
عرضه پلتفرم متن‌باز اینتل مخصوص تحلیل کلان داده‌ها


شرکت اینتل روز گذشته نمونه اولیه سیستم جدیدی را با نام Trusted Analytics Platform ارائه کرد و توضیح داد این پلتفرم مجموعه‌ای از ابزارهای متن‌باز محسوب می‌شود که برای پیاده‌سازی آسان پروژه‌های کلان داده در سازمان‌ها ارائه شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، سیستم Trusted Analytics Platform که با نام اختصاری TAP هم شناخته می‌شود، در ماه آگوست از سال جاری میلادی در «فروم توسعه‌دهندگان اینتل» معرفی شد. سپس «ران کاسابیان» مدیر مرکز کلان داده‌های اینتل در کنفرانس Strata + Hadoop World که در نیویورک برگزار شده بود، جزئیات بیشتری از آن را ارائه کرد.

سیستم TAP انواع مختلف الگوریتم‌ها، ابزارها و موتورهای هوشمند را برای تحلیل و یکپارچه سازی کلان داده‌ها در خود جا داده است. این نرم‌افزار که به صورت متن باز ساخته شده است، با معماری اینتل و سخت‌افزارهای ساخته شده در این شرکت سازگاری دارد.

 

سیستم TAP بخش‌های زیر را شامل می‌شود:
- یک لایه داده‌ای که سیستم‌های Apache Hadoop و Spark را برای سخت‌افزارهای اینتل در خود جا داده است
- یک لایه تحلیلی باز که می‌تواند از رابط‌های برنامه‌نویسی نرم‌افزاری برای پیش‌بینی‌های سازمانی پشتیبانی کند
- قابلیت ویژه برای پشتیبانی از ابزارهای مخصوص فضای پردازش ابری

کاسابیان در مصاحبه اخیر خود توضیح داد که اینتل سری مختلف ابزارهای مخصوص کلان داده را با سیستم TAP سازگار کرده است تا امکان استقرار آسان آن در سازما‌ن‌های مختلف فراهم شود.

اینتل که بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های رایانه‌ای در جهان محسوب می‌شود، سازگاری با اکوسیستم کلان داده‌ها و سیستم‌های پردازش ابری را مهم‌ترین اولویت خود برای حضور در بازارهای رقابتی می‌داند.
 
کد مطلب: 38445
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام