۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳

پروژه اسکن کردن کتاب‌های گوگل قانونی تشخیص داده شد

ایتنا- گوگل قبلا اعلام کرده بود برای دسترسی به نسخه‌های آنلاین کتب قدیمی محدودیت‌های مهمی را اعمال می‌کند.
پروژه اسکن کردن کتاب‌های گوگل قانونی تشخیص داده شد


بعد از چندین سال منازعه حقوقی سرانجام شکایت از گوگل بر سر پروژه جاه‌طلبانه این شرکت برای اسکن کردن میلیون‌ها صفحه از کتب قدیمی و ارزشمند به نتیجه نرسید.


به گزارش ایتنا از فارس، بر اساس شکایت Authors Guild طرح گوگل در این زمینه که با همکاری ۱۳ دانشگاه معتبر آمریکا در حال انجام بوده ناقض حق کپی‌رایت و حقوق مالکیت معنوی ناشران بوده است.

گوگل چند سالی است که با همکاری این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه‌های میشیگان، برکلی، کورنل، ایندیانا و ... در حال اسکن کردن کتب موجود در کتابخانه‌های این دانشگاه‌ها و راه‌اندازی یک کتابخانه آنلاین استثنایی است.

گوگل می‌گوید از تصمیم دادگاه خرسند است و معتقد است این تصمیم نشان می‌دهد که هدف از طرح مذکور دسترسی عادلانه به کتب مختلف در عصر دیجیتال است.

Authors Guild که قدیمی‌ترین سازمان حامی حقوق نویسندگان و ناشران در آمریکا در زمینه کپی‌رایت و آزادی بیان است اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ گوگل را تحت پیگرد قرار داد و می‌گوید تصمیم جدید را هم نپذیرفته و تقاضای فرجام‌خواهی خواهد کرد.

گوگل قبلا اعلام کرده بود برای دسترسی به نسخه‌های آنلاین این کتب محدودیت‌های مهمی را اعمال می‌کند تا حقوق ناشران و نویسندگان آنها رعایت شود.
کد مطلب: 38729
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام