۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶

وزیر ارتباطات از موتور جستجوی یاندکس روسی گفت، درحالی‌که سایتش در ایران فیلتر است!

ایتنا- کمپانی یاندکس مالک و مدیر بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی به زبان روسی در روسیه است.
وزیر ارتباطات از موتور جستجوی یاندکس روسی گفت، درحالی‌که سایتش در ایران فیلتر است!


دیروز محمود واعظی از توسعه روابط ایران و روسیه درزمینهٔ فناوری اطلاعات و باز شدن دفتر شرکت یاندکس روسیه در ایران گفت درحالی‌که وب‌سایت رسمی این شرکت به زبان انگلیسی در ایران فیلتر است.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، وزیر ارتباطات در حالی از تأسیس دفتر یاندکس در ایران خبر داد {لینک} {لینک}که وب‌سایت بین‌المللی به زیان انگلیسی یاندکس www.yandex.com در ایران فیلتر است.

البته نسخه روسی این سایت باز است اما سایت این شرکت در ترکیه نیز در ایران باز نمی‌شود. www.yandex.com.tr

کمپانی یاندکس به‌عنوان شرکت فناوری اطلاعات(تأسیس در سال ۲۰۰۰) مالک و مدیر بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی به زبان روسی (با نام یاندکس) در روسیه است که رتبه نوزدهم را در جهان در اختیار دارد و بیش از ۵۵ درصد از ترافیک جستجو در کشور روسیه را در اختیار خود دارد.

یاندکس که دیتابیس موتورش در سال ۱۹۹۷ استارت خورد، در کشورهای بلاروس، اکراین، قزاقستان و ترکیه نیز محبوب بوده و سایت‌های مستقل خود را دارد.

برخی از محصولات و سایت‌های آن به شرح زیر است:

Yandex Search/ Yandex Direct/ Yandex Mail /Yandex Fotki /Yandex Browser /Yandex Maps/ Yandex News /Yandex Music/ Yandex Video/ Yandex Money/ Yandex Catalog/ Yandex Taxi /Ya.ru

درآمد یاندکس در سال ۲۰۱۳ بالغ‌بر ۴۰ میلیارد روبل بوده است که روند رو به رشد خود را با توسعه محصولات جدید ادامه داده است.

یاندکس در سال ۲۰۱۴ دفتر تحقیق و توسعه خود در برلین را افتتاح کرد و کمپانی اسرائیلی مکان‌یاب روی موبایل بنام KitLocate را نیز خرید.

سایت فیلتر شده یاندکس(تصویر زیر)

 
کد مطلب: 38906
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام