۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸

گوگل Chrome OS و اندروید را یکی می‌کند

ایتنا - Chrome OS در رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اندروید هم برای دستگاه‌های موبایلی عرضه می‌شود.
گوگل Chrome OS و اندروید را یکی می‌کند


شرکت گوگل که این روزها یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ آلفابت محسوب می‌شود، در نظر دارد دو سیستم عامل Chrome OS و اندروید را یکی کند و آنها را در قالب یک پلتفرم واحد ارایه دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، اگرچه طی سال‌های اخیر شایعات فراوان در این زمنیه منتشر شده است ولی روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته به نقل از منابع آگاه موثق گزارش دقیقی در این زمینه منتشر کرد.

این روزنامه نوشت که گوگل بررسی‌های لازم را انجام داده و هم‌اکنون فعالیت‌های عملی خود را آغاز کرده است تا سیستم عامل Chrome OS را به طور کامل با اندروید یکی کند. این روزنامه گفت که طی دو سال گذشته اقدامات اولیه این کار صورت گرفته است.

منابع آگاه می‌گویند که هم‌اکنون فعالیت‌‌های عملی در این زمینه آغاز شده است و گوگل می‌کوشد سال ۲۰۱۷ میلادی دو سیستم عامل Chrome OS و اندروید را با هم یکی کند.

 

این دو سیستم عامل هسته مرکزی یکسان و قابلیت‌های مجزا دارند و هر دو آنها بر پایه لینوکس ساخته شده‌اند. سیستم عامل Chrome OS در رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اندروید هم برای دستگاه‌های موبایلی عرضه می‌شود.

گوگل با این تصمیم خود در نظر دارد اقدامی را انجام دهد که مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ دنبال کرد. شرکت مایکروسافت هسته مرکزی آخرین نسخه از سیستم عامل خود را یکپارچه تعریف کرد تا بر این اساس تمام دستگاه‌های موبایلی و غیرموبایلی بتوانند به آن مجهز شوند.
 
کد مطلب: 38981
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام