۰
plusresetminus
شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵

وب ۲۵ ساله شد

ایتنا - برنرز-لی در تاریخ 20 دسامبر 1990 در لابراتوار فیزیک هسته‌ای اروپا (CERN) این سیستم را برای نخستین بار راه‌اندازی کرد.
وب ۲۵ ساله شد


سیستم World Wide Web یا همان www که به عنوان پایه اصلی سایت‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ۲۵ سال قبل توسط «تیم برنرز-لی» راه‌اندازی شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از این‌گجت، راه‌اندازی نخستین نسخه از این فناوری به صورت عمومی صورت نگرفت و برنرز-لی در تاریخ ۲۰ دسامبر ۱۹۹۰ در لابراتوار فیزیک هسته‌ای اروپا (CERN) این سیستم را برای نخستین بار راه‌اندازی کرد و البته آگوست ۱۹۹۱ سیستم مذکور به صورت عمومی در اختیار مردم قرار گرفت.

نسخه اول این سیستم تعریف کلی در مورد پروژه انتشار داده‌های متنی مبتنی بر فضای مجازی بود و البته صفحه اینترنتی که نخستین بار توسط برنرز-لی راه‌اندازی شد، پایه اصلی همان اتفاقی بود که این روزها به عنوان صفحات اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته این روزها هنوز بسیاری از کاربران فرق بین وب و اینترنت را نمی‌دانند و برای توضیح بیشتر باید گفت که وب یکی از خدمات عرضه شده مبتنی بر اینترنت است که کاربران سایت‌ها و صفحات را مبتنی بر وب مشاهده می‌کنند.

 

برنرز-لی هم‌اکنون در زمینه توسعه ایتنرنت و خدمات وب فعالیت می‌کند و در حال حاضر مدیریت بخشی از کنسرسیوم World Wide Web را در اختیار دارد.

لازم به ذکر است که طی دو و نیم دهه گذشته وظایف مرکز CERN برای ارایه خدمات وب تغییر کرد. این آزمایشگاه تخصصی که همچنان در برخی موارد تحقیقات شبکه‌ای خود را ادامه می‌دهد، به طور کلی روی ذرات و توانایی فوق العاده آنها فعالیت می‌کند.
 
کد مطلب: 39920
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام