۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران:

انتقاد از تسهیلات دولتی برای رفع رکود

قفل رکود با ایجاد تقاضای کاذب باز نمی‌‌شود
ایتنا- رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران: بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود که در صنعت خودروسازی اجرا شد و قرار است در صنعت لوازم خانگی نیز اجرا شود صددرصد دارای اشکال است.
انتقاد از تسهیلات دولتی برای رفع رکود


رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: با توجه به تجربه طرح تسهیلاتی دولت برای خروج از رکود در صنعت خودروسازی و لوازم خانگی، اگر بسته حمایتی برای صنعت IT ارائه شود صنف استقبال نخواهد کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، سید مهدی میرمهدی اظهار داشت: بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود که در صنعت خودروسازی اجرا شد و قرار است در صنعت لوازم خانگی نیز اجرا شود صددرصد دارای اشکال است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان اینکه صنعت خودروسازی هرساله حمایت دولت را داشته و همواره نیز گلایه‌مند است، گفت: در طرح اخیر تسهیلات دولت برای خرید خودرو، ‌۲ هزار و پانصد میلیارد تومان به صنعت خودروسازی تزریق شد در حالیکه دولت می‌توانست این مبلغ را برای ایجاد اشتغال در حوزه‌هایی با سرمایه اولیه پایین مانند ICT هزینه کند.

وی افزود: با این طرح کسی که یک ماشین داشت ماشین دیگری خرید و در پارکنیگ گذاشت بخشی از سرمایه‌ ملی که می‌توانست صرف رونق فضای کسب و کار شود صرف اضافه شدن ماشین‌ها و تولید آلودگی بیشتر شد.

میرمهدی با طرح این سوال که این طرح چه ویژگی‌های مثبتی جز سود خودروسازان داشته، گفت: آیا به این وسیله کارگر جدیدی در خودروسازی مشغول شد؟ آیا ایجاد اشتغال شد؟ آیا مشکل رکود برطرف شد؟

وی ادامه داد: با توجه به این تجربه، اگر بسته حمایتی برای صنعت IT ارائه شود صنف استقبال نخواهد کرد. زیرا مشکل رکود با تقاضای کاذب حل نخواهد شد و این نسخه‌ها موقتی است.
کد مطلب: 40252
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام