۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴

استان پایلوت کشور برای طرح تکاپو مشخص شد

ایتنا- استان کردستان به دلیل دارا بودن ظرفیت کافی به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح تکاپو در نظر گرفته شده است.
استان پایلوت کشور برای طرح تکاپو مشخص شد


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار) در هشت استان کشور اجرا می‌شود که استان کردستان به دلیل دارا بودن ظرفیت کافی به عنوان استان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، عیسی منصوری، در جلسه بررسی طرح کسب و کار و اشتغال پایدار، اظهار کرد: IT و ICT از جمله رشته‌هایی است که زمینه مشارکت بخش خصوصی و نوآوران را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در این حوزه و توسعه آن نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های مربوطه در استان است، افزود: در این رشته که بسیار پیچیده است، فعالیت تک بعدی نمی‌تواند پاسخگو باشد و داشتن انگیزه برای ایجاد کار مشترک پیش نیاز فعالیت در این زمینه است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: با توجه به اینکه با افزایش ۲۰ درصدی پهنای‌باند باید ۸۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شد، علیرغم فراهم شدن زیرساخت‌ها به دلیل مشکلات موجود در زمینه کسب و کار این امر محقق نشد.

وی به طرح توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار(تکاپو) اشاره و تصریح کرد: استان کردستان به دلیل دارا بودن ظرفیت کافی به عنوان استان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

منصوری IT و ICT را از حوزه‌های اصلی دارای مزیت ذکر کرد که می‌تواند محور فعالیت و توان‌افزایی در سایر بخش‌ها باشد.

وی بر همراهی و همکاری برای اجرای این طرح و تامین منابع مالی آن تاکید کرد و افزود: برای اجرای این طرح ابتدا باید یک نیازسنجی صورت گیرد و نیازها بر اساس اولویت تعیین شده و هزینه‌ها در این راستا و هدفمند صرف شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعطای وام به افرادی را که جویای شغل هستند، تجربه‌ای اشتباه دانست و بر حرکت جهت‌مند و هماهنگ در اجرای طرح تکاپو تاکید کرد.

وی اتصال به شبکه‌های جهانی را از جمله مزیت‌های فعالیت در زمینه‌های IT وICT ، خاطرنشان کرد :شرکت‌های خریدار بین‌المللی فعال در این زمینه نیز می‌توانند در اجرای این پروژه همکاری کنند که عواقب مثبت آن در نهایت برای همه کشور خواهد بود.

منصوری در پایان یادآور شد: گرچه در گام اول اجرای این طرح، بازیگران و کسانی که نقش اصلی را دارند، کم هستند اما مسئولان این حوزه باید انعطاف بیشتری برای جذب افراد توانا برای اجرای این طرح داشته باشند.
کد مطلب: 40646
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
کی گفته با افزایش ۲۰ درصدی ۸۰۰ هزارشغل ایجاد میشه!!!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام